Kristna till himmelen?

Mer
4 år 3 veckor sedan #1242699 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kristna till himmelen?

MsTibbs skrev: Okej. Står det om himmelen i Bibeln, eller vart kommer den tanken ifrån?


Du har fattat ingenting, himmelriket är invärtes i eder, men en koppling är att du, jag, Jesus har en stjärna ovan oss någonstans med ett planetsystem jorden precis som det är här men precis som det är här, en ny verklighet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Josa
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 veckor sedan #1242700 av Josa
Svar från Josa i ämnet Kristna till himmelen?
Jag tror inte längre på att vi kommer till himlen. Jag tror att allt som är jag blir till jord. Men att livet går vidare precis som det ska i allt som fortfarande lever och kommer att leva. Jag tänker att livet som vi ser är magiskt redan och tänker att det kanske inte är mer än det vi ser. Konstigt nog känns det tröstande och tillräckligt att tänka så för mig idag.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1242701 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kristna till himmelen?
I det har den onde mycket att säga till om.Det finns en Mosebok till med svartkonst om du förstår håll dig långt borta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 veckor sedan #1242721 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Kristna till himmelen?
Mer
4 år 3 veckor sedan #1242744 av Clean
Svar från Clean i ämnet Kristna till himmelen?

MsTibbs skrev: Okej. Står det om himmelen i Bibeln, eller vart kommer den tanken ifrån?


Det är självbevarelsedriften och försvarsmekanismer att vi vill leva så länge som möjligt. Så tänker vi att det måste finnas nånting mera. Sedan romantiserar vi upp döden med allt det innebär tex himmelen för vi är i förnekelse att det inte finns nåt efter döden som sagt pga vår självbevarelsedrift och försvarsmekanismer. Ingen vill dö.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1242747 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Kristna till himmelen?
Håll Jesu bud, dom han lär ut!