Kristna till himmelen?

Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1243502 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Kristna till himmelen?
Efter återuppståndelsen åkte Jesus upp i himmeln. Gnugga knölarna på det. Sen är det Faderns rike. I uppenbarelseboken, då kommer han från molnen. Så där är kanske något ovanför oss som kallas himmeln.

Sedan såg jag, och se, en dörr stod öppen till himlen,

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by zoegas.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1243513 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Kristna till himmelen?
Man må dog huske at de religiøse tekstene nok var ment å tas bokstavelig. Sekulariseringen har endret på det. Religiøse tekster kan brukes til å legitmere hva som helst, og man bør lese dem som horoskoper mer enn som sanne tekster. Enkelte ting tas fram og dyrkes. Mariakulten i Katolisismen står egentlig ikke forhold til Marias plass i de teksten, som er veldig begrenset.
Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1243549 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Kristna till himmelen?
Jag såg en ängel, hon visade mot ett vitt slott med guldtak i koner. Eller så var jag psykotisk.

Vittnet säger 144 000 ska till himlen och de andra bo på jorden i Edens lustgård. I all evighet. Därmed inga barn och ingen död.
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1243552 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kristna till himmelen?
Ska du träffa vittnet i all evighet. Finns det något mål med mötena?
Mer
4 år 2 veckor sedan #1243554 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Kristna till himmelen?
Tror MsTibbs är orolig, och söker svar. Hon behöver frid med Gud, inte svar, det gäller nog oss alla.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1243557 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kristna till himmelen?
MsTibbs,

Jag tror inte att du blir lugnare av vittnets undervisning. Det blir kognitiv dissonans för dig på grund av att den läran är tvärt emot vad du tidigare har lärt dig om tro.
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by Geta.