Kristna till himmelen?

Mer
4 år 2 veckor sedan #1243593 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kristna till himmelen?

MsTibbs skrev: Såååå...... det står inget i Bibeln om himlen...?


Nej himlen finns inte då det i grundtexten finns det inte, men det står talat om himlarna i plural för i språket fanns plural men inte singular.

Så helt korrekt är himlarna Du får denna i dina blå dunster:)

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1243680 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Kristna till himmelen?
Om man kommer til himmelen som gammel og skrøpelig etter et langt liv og må leve til evig tid i den tilstanden må være definisjonen på helvete.

Jeg tror Jesus var en psykotisk predikant med stor karismatisk appell. Han instruerte apostlene om å følge ham uten tanke for morgendagen. Det krever utstråling.
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1243682 av memphis
Svar från memphis i ämnet Kristna till himmelen?
Enligt buddhismen finns det flera olika himmelriken, på slänterna av Mount Sumeru.

Mount Sumeru är ett kosmiskt berg, som förklarar hur världarna är uppbyggda.
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by memphis.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1243685 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kristna till himmelen?
Det finns många boningar i min herres hus, står det i Bibeln.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1243724 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Kristna till himmelen?
Även mormonerna tror på fler nivåer av himlen. Dessa är graderade efter hur man har levt sitt liv. Väl i himlen får man träffa alla nära och kära som har avlidit. Uppriktigt sagt: Vilket dravel! Vem vill träffa en massa galna släktingar när man dör? Det skulle i sådana fall vara bara dem som man tycker om. Men jag tror inte på något sådant. Istället tror jag att vi färdas in i en annan verklighet där vi finns som energier och som på inget sätt påminner om liv i egentlig mening.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1243725 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Kristna till himmelen?
Jag kommer inte in i himlen. Jag är värdelös. Varför skulle en fluga vilja ha mig där? Röd skam.