Kristna till himmelen?

Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1244761 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Kristna till himmelen?

memphis skrev: Ja, det är verkligen frågan det. Vill alla komma till Jesus i himmelen efter ett långt slitsamt liv? Eller finns det andra härliga ställen att längta efter?


Min poäng är det kan va så att inte Gud kastar ut någon, utan att människan inte vill ta emot. Det är så lätt att ha teorier om den "orättvise" kristna Guden. Men Gud är helt rättvis och god och vill se alla i himlen. Det är människan som inte vill. Alla svar har jag naturligtvis inte. Människan säger hon vill, men då är det ofta så att hon inte ens vill kännas vid Jesus i nuläget.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 2 veckor sedan by Zoidar.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1244763 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Kristna till himmelen?
Kloke zoidar!
Mer
4 år 2 veckor sedan #1244764 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Kristna till himmelen?

zoidar skrev:

memphis skrev: Ja, det är verkligen frågan det. Vill alla komma till Jesus i himmelen efter ett långt slitsamt liv? Eller finns det andra härliga ställen att längta efter?


Min poäng är det kan va så att inte Gud kastar ut någon, utan att människan inte vill ta emot. Det är så lätt att ha teorier om den "orättvise" kristna Guden. Men Gud är helt rättvis och god och vill se alla i himlen. Det är människan som inte vill. Alla svar har jag naturligtvis inte. Människan säger hon vill, men då är det ofta så att hon inte ens vill kännas vid Jesus i nuläget.

Gud i GT er meget lunefull og voldsom.
Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1244766 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Kristna till himmelen?

IngeF skrev: Gud i GT er meget lunefull og voldsom.


Jesus är den bästa bilden vi har av Gud. På gamla testamentets tid hade de en skugga av vad som skulle uppenbaras.

Här kommer poängen MsTibbs om JW. De kan aldrig säga: "Vill du veta hur Gud är? Se på Jesus!"

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 2 veckor sedan by Zoidar.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1244771 av memphis
Svar från memphis i ämnet Kristna till himmelen?
Ja men Zoidar, det är ju inte vi människor som bara hittat på för oss själva att Jesus är den enda vägen till frälsning. Det är ju Jesus själv som hävdar det.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1244774 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kristna till himmelen?
Det är det som jag tycker är ego.