Kristna till himmelen?

Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1244779 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Kristna till himmelen?

memphis skrev: Ja men Zoidar, det är ju inte vi människor som bara hittat på för oss själva att Jesus är den enda vägen till frälsning. Det är ju Jesus själv som hävdar det.

Det är sant Memphis att han säger det. Han säger också:

"Sedan bar man fram barn till Jesus, för att han skulle lägga händerna på dem och be. Men lärjungarna visade bort dem. Då sade Jesus: "Låt barnen komma till mig och hindra dem inte! Ty himmelriket tillhör sådana." Och han lade händerna på dem och gick sedan därifrån."

Geta skrev: Det är det som jag tycker är ego.

Jag tänker att Jesus är godheten personifierad. Om han verkligen är Gud och allt gott utgått från honom, då vill jag vara nära honom.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 2 veckor sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1244791 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Kristna till himmelen?
Du är klok zoidar. Lugnar mitt sinne. JW har en väldigt luddig Jesusbild.... en Gud med litet g, och tydligen finns fler gudar än Jesus med litet g. Rys....
Mer
4 år 2 veckor sedan #1244792 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Kristna till himmelen?
MsTibbs, det gör mig glad att du känner dig lugn. :) Det är ju verkligen inga lätta frågor.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 2 veckor sedan #1244793 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Kristna till himmelen?
Nej inte lätt. Och riskabelt att välja fel...
Mer
4 år 2 veckor sedan #1244800 av Vatten
Svar från Vatten i ämnet Kristna till himmelen?
Kristna som dör i en katapultstol vilken svingar dem i omloppsbana kommer definitivt till himmelen men också tillbaka, hur snurrigt det än kan låta. Gravitationen diskriminerar inte religiösa eller religionstillhörigheten utan ser till att alla kommer ned och rutinmässigt förbränns vid intädet i den jordiska atmosfären igen.

-Efter detta så ser vi inte röken av dem!
Psalm 5-56 Eleverat Retarderade i den skruvade askans DNA

Detta står i bibeln (när någon skrivit dit det, som allt annat)
Mer
4 år 2 veckor sedan #1244811 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Kristna till himmelen?
Man må heller ikke glemme at Bibelen er tungt redigert. Apokryfene har ikke mindre krav på å bli tatt alvorlig enn de offisielle tekstene.