Kristna till himmelen?

Mer
4 år 2 veckor sedan #1244840 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Kristna till himmelen?
Jesus er jo Guds sønn, både fullt menneskelig og fullt Guddommelig.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1244841 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kristna till himmelen?
Vi är alla Guds avbilder, står det i Bibeln.
Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1244847 av Vatten
Svar från Vatten i ämnet Kristna till himmelen?
Vi är alla guds avbilder och gud skapade människan genom Adam och Eva, resten är nog tyvärr en duktig kroppslig och filosofisk inavel.


Kommer gud till himmelen om han nu skapat människan ur den fundamentalsexuella inaveln?
Eller vilka andra hade Adam och Eva sex med?

Att inavel ska vara nödvändigt för ett himmelrike verkar lite perverst i logiken, eller?
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1244854 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Kristna till himmelen?
Da er i så fall psykopater skapt i Guds bilde også. Kanskje er vi et resultat av uintelligent design, men det er ingen grunn til å tilbe formgiveren av den grunn.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1244858 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Kristna till himmelen?
Jag tror man skall vara ödmjuk när man uttalar sig om Gud och Bibeln.

Och vem var den förste Adam? Och vilket syndafall var först?
Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1244863 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Kristna till himmelen?
Vatten, frågan är om berättelsen om Adam och Eva är menad att tolkas bokstavligt. Tror själv syftet med berättelsen är att beskriva människans problem och behov av återlösning.

1 Mos 4
1Mannen kände✱ sin hustru Eva, och hon blev havande och födde Kain. Då sade hon: "Jag har fått en man från Herren."✱
2Hon födde ännu en son, Abel, Kains bror. Abel blev herde och Kain blev åkerbrukare.
3Efter en tid hände sig att Kain bar fram en offergåva åt Herren av markens gröda. 4Även Abel bar fram sin gåva av det förstfödda i sin hjord, av djurens fett. Och Herren såg till Abel och hans offer, 5men till Kain och hans offer såg han inte. Då blev Kain mycket vred och hans blick blev mörk. 6Och Herren sade till Kain: "Varför är du vred och varför är din blick så mörk? 7Är det inte så att om du gör det som är gott, ser du frimodigt upp, men om du inte gör det som är gott, då lurar synden vid dörren. Den har begär till dig, men du skall råda över den."
8Kain talade med sin bror Abel,✱ och medan de var ute på marken överföll Kain sin bror och dödade honom. 9Och Herren sade till Kain: "Var är din bror Abel?" Han svarade: "Jag vet inte. Skall jag hålla reda på min bror?" 10Då sade han: "Vad har du gjort? Hör, din brors blod ropar till mig från marken! 11Nu är du förbannad mer än den jord som har öppnat sin mun för att ta emot din brors blod av din hand. 12När du brukar jorden skall den inte längre ge dig sin gröda. Kringflackande och hemlös skall du vara på jorden." 13Kain sade då till Herren: "Mitt brott är för stort för att förlåtas.✱
14Se, i dag driver du mig bort från åkerjorden, och jag är dold för ditt ansikte. Kringflackande och hemlös kommer jag att vara på jorden, så att vem som helst som träffar på mig kan döda mig." 15Men Herren sade till honom: "Kain skall bli hämnad sjufalt, vem som än dödar honom." Och Herren satte ett tecken på Kain så att ingen som träffade på honom skulle döda honom.


Även i bibelns berättelse fanns andra människor.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 2 veckor sedan by Zoidar.