Eva, den andra kvinnan på jorden...

Mer
3 år 7 månader sedan #1284934 av memphis
Geta brukar lyssna på sektpodden.
Mer
3 år 7 månader sedan #1284937 av Amandara
Ja visst. Mycket obehaglig historia. Om hur människor kan manipuleras. I sin gudstro. De hade Kristi brud de väntade på att Jesus skulle komma och hämta henne. Under tiden skedde en massa bestialiskt. Farligt när man frikopplar hjärnan från förnuft. Som oxå psykos. Psykos + religion måste vara döfarligt. Men de i Knutby verkade inte vara i psykos, de var bara galna. Och farliga.
Mer
3 år 7 månader sedan #1284944 av memphis
Så den första kvinnan var inte bra. Och den andra kvinnan ledde Adam i fördärvet. Jaha, där ser man hur hemska kvinnor är. Tydligen. Men var Adam så himla bra själv då?
Mer
3 år 7 månader sedan #1284950 av Richard

memphis skrev: Så den första kvinnan var inte bra. Och den andra kvinnan ledde Adam i fördärvet. Jaha, där ser man hur hemska kvinnor är. Tydligen. Men var Adam så himla bra själv då?

Bara läs bibeln om synen på kvinnor...

Jag är inte sån tokfeminist, men är självklart för lika rättigheter mellan män o kvinnor!

Min kusin är tokfeminist, o när jag hade badat frågade jag efter en handduk, då frågade hon;
-Är du för jämställdhet mellan män o kvinnor?
-Ja, det är jag!
-Då är du feminist, o då får du en rosa handduk!
Mer
3 år 7 månader sedan #1284976 av Zoidar

memphis skrev: Ja men katolska kyrkan har ju inte skrivit om den lutherska bibeln. Så den är väl mer original då kanske?


Lutherska Bibeln? Finns ju bara en Bibel. Det är samma katoliker har. :)

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 7 månader sedan #1284979 av memphis
Menar du att katolikerna reviderar den bibel vi har i svenska kyrkan?