Eva, den andra kvinnan på jorden...

Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1285041 av Nissegossen
sv.wikipedia.org/wiki/Linear_B

Skellington skrev: Det din far och du vet, delge kunskap. För min del så kan jag läsa bibeln på latin och ursprugnlig grekiska. Blir bättre så.

Du besitter förmågan bättre du talar om för resten av de kristna hur de skall tolka Bibeln no offence

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1285076 av memphis
Bara det att det fanns en annan kvinna innan Eva, är ju som man på engelska säger "grundbrytande".

Det förstör ju hela Skapelseberättelsen.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan #1285085 av Skellington

Nissegossen skrev:

Skellington skrev: Det din far och du vet, delge kunskap. För min del så kan jag läsa bibeln på latin och ursprugnlig grekiska. Blir bättre så.


Du besitter förmågan bättre du talar om för resten av de kristna hur de skall tolka Bibeln no offence


Jo jag ska förklara tydligare en dag.
Mer
3 år 7 månader sedan #1285087 av memphis
Om Gud skapade Eva ur Adams revben, men det redan fanns en kvinna innan det. Det kullkastar ju allt! Vad var hon då skapad av, och om hon dessutom var en demon!
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1285092 av Nissegossen

memphis skrev: Om Gud skapade Eva ur Adams revben, men det redan fanns en kvinna innan det. Det kullkastar ju allt! Vad var hon då skapad av, och om hon dessutom var en demon!


Det första Richard skrev Jord, som Adam
Enligt Richard jag har inte läst det mer än här

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 7 månader sedan #1285093 av Skellington
Grejen är att hon inte var det. Men man får akta sig om man ens får uttala sig här när Geta är på. :)