Satanism

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1293744 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Satanism

Inwatto skrev: Pimed,
om man är torr dvs inte drogar, så får man nöja sig med de kickar man kan få av att gilla läget i vardagen. Det går någorlunda om man medicinerar med dopamindämpare. Lite svårt, men det går. Vad kan Satan erbjuda som inte redan finns?

Vadå är du sugen att sälja din själ till satan? Vad är det du vill ha innerst inne som bara väntar på att blomma? Skämt åsido! Satan erbjuder den största symboliska friheten nånsin. Det finns inga lagar, regler, normer eller är inte en ideologi som ska säga vem du får vara och hur ska du leva ditt liv. Frihet var det ja.

Drummer skrev: Satan står för hat! Kristendomen godhet! När man inte känner ngn kärlek i livet säger många att man är på satans sida.

Alla har både mörker och ljus inom sig i olika nyanser. Ingen människa är rakt igenom God och inte heller dess uppfinningar som olika religioner. Kristendomen är den religion människor använt som vapen att döda flest oskyldiga människor av alla religioner även islam. Do your homework.
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1293753 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Satanism
Fantasio:

Inte är du väl satanist bara för att du inte längre tror på Gud? Satanism är för vilsna själar.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1293761 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Satanism

Fantasio skrev: Jag har övergett Gud. Han bara lovar och lovar. "Lev ett liv i träldom och du ska bli belönad i Himlen". Jag kräver njutning här och nu. Satanism är för för mig personlig njutning. Satanism är ljuset, inga evigt brinnande eldar. Elitism är något vi Satanister bejakar och har bara praktiserats av Adolf Hitler.


Efesierbrevet 1:13-14 "I honom har också ni, när ni hörde sanningens ord, evangeliet om er frälsning, i honom har också ni, när ni kom till tro, fått den utlovade helige Ande som ett sigill. Anden är ett förskott som garanterar vårt arv, att hans eget folk ska befrias, till hans ära och pris."

Den helige Ande är försmaken av vad det kommande riket. Fantasio, om du inte fått Guds Ande är det inte konstigt att du inte förstår budskapet. Himmelriket börjar redan här och nu i oss när vi blir frälsta. Anden ger vårt liv mening och fyller vår innersta längtan. Vi får frid, det är den belöning du kan vänta dig här och nu. Allt utöver det som hälsa, världslig framgång, materiell rikedom o.s.v. är något Gud inte lovar oss.

Hur får du Anden i ditt hjärta, genom att be en bön? Sannolikt inte! Guds Ande ges till den som omvänder sig, överlåter hela sitt hjärta, hela sitt liv till Gud. Det är som att ge upp sitt ägarskap till sig själv och överlåta det helt till Gud. Då finner du det som saknas i ditt liv Fantasio. Vi ber för dig.

Se denna video så tror jag du kommer förstå bättre:


Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 6 månader sedan by Zoidar.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 5 månader sedan #1294019 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Satanism
Jag mådde dåligt igår. Jag älskar ju Gud, men upplever inte direkt Hans kärlek.
Mer
3 år 5 månader sedan #1294020 av Geta
Svar från Geta i ämnet Satanism
Du flirtar för mycket med satanismen.
Mer
3 år 5 månader sedan #1294022 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Satanism

Fantasio skrev: Jag mådde dåligt igår. Jag älskar ju Gud, men upplever inte direkt Hans kärlek.


Man får må dåligt ibland, inget konstigt med det.

Anchored in Christ ✟