Satanism

Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1319093 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Satanism
Om det är det du vill Fantasio.

Gud vill helighet, godhet, sanning, ordning, lycka, mening, genorositet, mod. Satan vill ohelighet, ondska, lögn, kaos, tillfällig njutning, tomhet, egoism, feget. Tänk på att allt ont är Satans skuld, som sjukdom, fattigdom, död, våld. Det är köttet i människan som dras till Satan. Anden vill däremot till Gud. I människan pågår en strid mellan Ande och kött. Utan Jesus kan vi inte besegra köttet, utan är fångna i Satans nät. När Jesus satt oss fria, förstår vi att vi var bundna. Önskar dig allt gott Fantasio. Herren Jesus vet vad du brottas med.

Vem av oss är "rätt" virke? Jesus kom för att frälsa syndare. Kunde han frälsa mig kan han frälsa dig. Det vet jag. Mörkret skälver för Guds röst. 

Fantasio, det är inte synden i oss som är problemet, utan att vi inte vill bekänna vårt beroende av Gud. 


Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1324605 av FrökenLisa
Svar från FrökenLisa i ämnet Satanism
https://www.xn--spdom24-fxa.se/spirituella-artiklar/satanism/
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324614 av Richard
Svar från Richard i ämnet Satanism
Jag ringer inte för 29,90 kr/minut för att prata om satanism... Inte heller för att spå min framtid.

Men jag räknar mig själv som satanist (inte det samma som djävulsdyrkare), utan som LaVey-satanist; sv.wikipedia.org/wiki/LaVey-satanism
Mer
3 år 2 månader sedan #1324633 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet Satanism
Tror varken på Gud eller Satan. Tror varken på gott och ont. Tror på olika perspektiv och omständigheter.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324635 av Richard
Svar från Richard i ämnet Satanism
Inom satanismen (LaVey), så är man egentligen ateist. Man tror på sig själv som sin egen gud, satan är mer en symbol.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324636 av Geta
Svar från Geta i ämnet Satanism
Man har alltid något som sin gud.