Ska man kontakta "gamla vänner"?

Mer
13 år 3 månader sedan #364183 av Admin1
Börja med att kontakta en vän och testa hur det går. Om kontakten blir lyckad kan du kontakta fler gamla vänner. Om första kontakten misslyckas får du analysera vad du sagt innan du går vidare och kontaktar fler. Möjligen kan du kontakta dina gamla vänner via Facebook. Vet inte själv så mycket om Facebook.
Mer
13 år 3 månader sedan #364185 av Eos
Tack mina vänner!
Och tack Nissegossen som försvarar mig från dummingar.

Det finns en vän som jag saknar jättemycket. Jag känner mig blyg och tafatt att kontakta honom. Tror säkert att han fortfarande är min vän. Det finns saker jag lovat att göra men som jag inte hunnit göra.
Å jag skäms för min sjukdom just när det gäller "friska personer".
Min man har berättat för grannarna om min sjukdom(!). De är "översnälla" och det är väl bra, men jag känner mig särbehandlad.

Kan man kontakta via mail, eller borde jag ringa? Jag menar gällande min vän som skrev om här ovan. Ringa är nervöst. .?
Mer
13 år 3 månader sedan #364187 av Eos

Admin1 skrev: Börja med att kontakta en vän och testa hur det går. Om kontakten blir lyckad kan du kontakta fler gamla vänner. Om första kontakten misslyckas får du analysera vad du sagt innan du går vidare och kontaktar fler. Möjligen kan du kontakta dina gamla vänner via Facebook. Vet inte själv så mycket om Facebook.


Jag har tre gamla vänner. Varav en har tagit helt avstånd från mig. Eller nä fyra, men hon är alkoholist och eftersom min pappa var alkoholist klarar jag inte en vänskap med henne.

Jag menar jag har inte så stort underlag.
Så en del av er menar att man ska försöka få vänner som begriper lite om det härom psykisk sjukdom?

Facebook och sånt håller jag mig ifrån. Paranoid som jag är tror jag det finns skurkar som väntar på "hela familjen ska till Spanien i tre veckor" och när de kommer hem så är lägenheten plundrad. :skifta
Mer
13 år 3 månader sedan #364194 av Nissegossen

Gäst skrev: Blir man mer pålitlig av en massa medaljer?
Är inte alla lika mycket värda?


Den sjukdom jag är rädd för att sajten drabbas av är den här!


[youtube]
[/youtube]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 3 månader sedan #364208 av Eos
Vad läskigt....!
Mer
13 år 3 månader sedan #364467 av Admin1
Eos,

Mail till din vän är nog att föredra än att ringa. Det kan vara mer stressande att tala i telefon och det kan nog lättare bli fel då tror jag.