Någon som upplevt samma sak? Tacksam för spekulationer..

  • kalle
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #10771 av kalle
Känner igen det mesta av symptomen och har trots tre år på behandlingshem inte blivit fri från dem. Läkarna vet inte själva om jag är schizofren eller inte, det enda dom kan säga är att jag är en känslig person har haft en gränspsykos och somatiserar i stort sett alla mina problem. Själv tror jag allt beror på en inre stress som är jäkligt svår att bli av med.
Jag råder dig att inte ta benso det kan hjälpa ett tag men sen behöver man bara större och större dos ska själv försöka sluta så snabbt som möjligt efter flera års tablettknaprande. Jag har liksom du inga problem med hörselhallucinationer utan istället en massa väldigt otäcka och suspekta sensationer i kroppen. Synen är med störd ibland, tex kan jag ha dimsyn och när jag blundar blixtarar det ofta och är som fyverkerier framför ögonen.

Kämpa på! jag tror inte alls man behöver leva med allt detta resten av livet åtminstånne borde alla symptom kunna bli mycket bättre, för mig har dom varierat kraftig med tiden.
Mer
18 år 10 månader sedan #18885 av Abigor
Nu var jag tebax igen. Har varit borta ett tag...Jag har läst igenom era kommentarer och egna reflektioner. Verkligen bra att få läsa av era erfarenheter av samma typ av symptom.

Just nu håller jag på att försöka sätta ut efexorn på egen hand. Jag har aldrig haft läkar kontakt eller något sen jag fick skiten utskriven. Men jag har ändå ganska god kolla på hur det ska sättas ut.

Jag kan även uppdatera om att mitt läge inte har förändrats. Jag är lika trögtänkt, har svårt att få fram ord och tala normal snabbt, dimsyn, blixtar framför ögonen, stressmage osv.

Och jag förväntar mig heller inte att bli kvitt detta. Men det kommer att bli tufft. Jag är nu tvingad att komma ut i arbete som linjemontör eftersom jag är så gott som klar med utbildningen, det kommer att bli tufft och jag vill verkligen inte det. Men jag vill heller inte svika nära och kära som är glad för att jag verkar ha hittat något.

Jag får kämpa på tills jag går sönder antar jag, sen hoppas på att man blir tagen på allvar.