Någon som upplevt samma sak? Tacksam för spekulationer..

  • Pallekula
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #9229 av Pallekula
om jag förstått det rätt så leker zoloft (ssri?) med serotonin nivån i hjärnan. Dens huvudsakliga upgift verkar vara att få serotonin nivån på en konstant nivå så att känna känslo toppar som glädje deppresion osv ska vara svårt??

Iaf så har jag lekt en del med serotonin höjande ämnen, mdma även kallat extacy och ett tag tog jag det så gott som varje/varannan dag, fest dygnet runt s.a.s :D någon vecka, sen fick jag betala i form av ett svart hål med stötar i hjärnan, blixtar i synen, mardrömmar om att jag drömmde o vaknade upp av en jävla stöt. gick inte att konsentrera sig på något, paranoid ute, var ett nervrak typ. Med det vill jag säga att det nog är mycket troligt att biverkningarna du känner av är från din medecin.

motion, och hygglig kost är mitt råd. nu ett halvår efteråt så mår jag minst lika bra som innan.
  • Pallekula
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #9230 av Pallekula
ibland ser jag saker som inte finns hör saker ingen sagt, får för mig saker som inte ÄR. du är inte shizofren bara för att du visar sånna symptom efter ssri. SSRI är rävgift. måste bara säga det

www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 18,00.html
Prozak == The Psychiatric Murder Drug= www.oralchelation.com/taheebo/foottah/prozak.htm

sök på google om du vill veta mer, oändligt mycket fakta. sålla ut i efterhand när du fått perspektiv.

må väl
Mer
19 år 2 månader sedan #9249 av Admin1

Abigor skrev: Tack tipsen. Jo, jag har gjort CT scan osv (problem med kordination). Ska tjata lite en sista gång innan det får va som det är. Ska försöka motionera lite mer. ..för att få lite mer omväxling i vardagen .?


Så de har gjort röntgen av hjärnan för att utesluta tumörer mm? Egentligen är det ganska allvarliga symptom du har och jag hoppas att de gjort en noggrann kroppslig undersökning. De brukar oftast göra det faktiskt vid liknande symptom.
Mer
19 år 2 månader sedan #9280 av Abigor
Jo, men de hittade inget på CT-scannen. Fast ltappad käner beror på att jag andas för fort, för mycket syre i blodet, får även stickningar då. Vet inte om ljusblixtarna också är skapade av det, men jag tror det.

Vad är det som är allvarliga symptom? Jag har lär mig att leva med allt.
Mer
19 år 2 månader sedan #9282 av Nissegossen
Hej Geta! Du är mycket klok!
Både du och jag har lång själverfarenhet.
Ofta har jag märkt, att i det jag skriver har jag inte kunnat klä mina tankar i ord som folk begriper.
Men du tar kontentan av vad som kunde vara mina tankar och i några korta meningar förklarar du allt!

Jag tycker du är väldigt bra Geta, det ska du veta.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 2 månader sedan #9318 av Geta
Abigor!
Det står en del om hyperventilation ( som du
tror det är) på internet.
Det verkar stämma ganska bra med dina
symtom.