äldreboende

Mer
11 år 1 månad sedan #569883 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet äldreboende
Prata med f.k om det i alla fall, för att du måste ha klara besked, annars kan du stå utan, jobb, utbildning och ersättning från f.k om det vill sig dåligt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 1 månad sedan #569929 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet äldreboende
Ja jag har kontakt med min handläggare på fkassan.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 1 månad sedan #569945 av schizo
Svar från schizo i ämnet äldreboende
Har själv under många år arbetat med äldre, mestadels dementa, men det är de flesta som behöver ett boende i någon grad.

Vill inte skrämma någon med tyngden i arbetet, men är man inte van med att möta kroppsvätskor och avföring, förvirrade äldre och ibland även död, blandat med att man kommer vissa väldigt nära både känslomässigt och fysiskt eftersom man måste hjälpa fler än man kanske tror med allt, så kanske det hela inte är så rosenrött som det står i jobbannonsen.

Även om arbetet visst har sina ljusa sidor, som att möta andra människor och kunna hjälpa, kan man bli något chockad i början om man inte är förberedd.

Något att läsa kanske innan och fundera på om man passar: [url:2mzkhvio]http://www.suntliv.nu/Amnen/Psykosocial-arbetsmiljo/Artiklar-om-psykosocial-arbetsmiljo/Mats-artikel/[/url:2mzkhvio]

Man kan även provläsa ur boken: [url:2mzkhvio]http://www.adlibris.com/bookbrowser/default.aspx?culture=SV-SE&isbn=9170375992&shop=1[/url:2mzkhvio]
Mer
11 år 1 månad sedan #569961 av Geta
Svar från Geta i ämnet äldreboende
Man får inte vara kräkmagad! :nej
Mer
11 år 1 månad sedan #569987 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet äldreboende
Funderar på om personlig assistent passar mig bättre?

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 1 månad sedan #570008 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet äldreboende
Innan en nära släkting fick sitt nuvarande jobb, arbetade hon på äldreboenden. Det kunde vara slitigt och dementa kunde slåss och vara fula i mun. En annan person i min närhet är personlig assistent och denne jobbar mycket kvällar och helger. Dennes lön ska vara dålig.