äldreboende

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 9 månader sedan #597494 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet äldreboende
Ja, själv har jag jobbat inom långvården för lite drygt 27 år sedan. En avdelning som hade en hög vårdtyngd pga av dessa svårt sjuka patienter som nog dominerade stället. Men jag tycker det fanns eldsjälar på avdelningen som underlättade vården åtskilligt för både patienter och personal. Redan då började besparingarna träda in, då man skulle vara försiktig med blöjorna. Ja, sedan klev jag in i väggen och körde slut på mig efter avslutad vikariat som började med en arbetslöshetsmarknadsåtgärd. Jag gjorde bara mitt bästa, och fick väl en del vänner för livet, men det var oerhört tungt mellan varven, och jag tror det inte riktigt är samma vårdtyngd nu på dessa äldreboenden, då dessa svårt sjuka i regel har egna rum numera. Men jag var ung då och hade inte ens gjort lumpen, så arbetsförmedlingen kan man väl säga gjorde mig en liten björntjänst då det har tagit så många år att hämta sig från depressionen som utmynnade i en schizofreni. Men jag tycker ändå det fanns fantastiska människor där, som var snar till skratt och humor mot även patienter. Så min totala intryck kan man väl säga är blandad.

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 9 månader sedan #597501 av Gnagarbagaren
Svar från Gnagarbagaren i ämnet äldreboende
Haha, nja, jag har inte tänkt göra några reportage eller något sådant. Jag fick detta i brist på andra jobb bara. Men jag älskar det verkligen och hoppas få vara kvar så länge det bara går. Jag trivs väldigt med det och älskar att se till att folk mår bra och har ett leende på läpparna.
  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
10 år 9 månader sedan #597502 av yoki
Svar från yoki i ämnet äldreboende
Hoppas din chef förstår det och ser till att du får vara kvar. :tummenupp
Mer
10 år 9 månader sedan #597508 av Geta
Svar från Geta i ämnet äldreboende
Den här boken om äldrevården kom ut för ett par år sedan:
www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9170375992

"Jag ska egentligen inte jobba här" av Sara Beischer.