äldreboende

Mer
11 år 1 månad sedan #570011 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet äldreboende
Jo, man blir inte miljonär när man jobbar som personlig assistent, men det kan vara givande på andra sätt. Tror ändå man klarar sig på lönen. Tänkte att det kunde vara ett bra sätt att få erfarenhet att prova på i sommar.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 1 månad sedan #570013 av Geta
Svar från Geta i ämnet äldreboende
Ja, åldringar kan nypas och de som aldrig har svurit förut kan svära som borstbindare.
Mer
11 år 1 månad sedan #570019 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet äldreboende
Jag försöker inte skrämma bort någon från dessa yrken, jag skrev bara vad jag hört. Jag tycker denna yrkeskategori är värd all respekt och högre lön.
Mer
11 år 1 månad sedan #570022 av Geta
Svar från Geta i ämnet äldreboende
Ja, personalen inom åldringsvården är värd sin vikt i guld.
Mer
11 år 1 månad sedan #570033 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet äldreboende
Jag är nog för feg för att prova på det i slutändan tyvärr, kanske lättare våga sig på personlig assistent... Jag brukar misslyckas innan jag börjat, faller på startlinjen så säga.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 1 månad sedan #570089 av schizo
Svar från schizo i ämnet äldreboende

Geta skrev: Man får inte vara kräkmagad! :nej


Verkligen inte. Inte heller rädd att komma sina egna rädslor för död och skröplighet så nära att man ibland backar. Inte att förglömma att man ansvarar för att sköta om människor som ofta är multisjuka och behöver en betydande mängd medicin som man inte får missa att dela ut.

För detta ibland stressiga och mycket ansvarsfulla arbete belönas man med arbetslivets sämsta betalning och en säker belastningsskada om man stannar kvar. Samt mardrömmar om de svåra upplevelser man varit med om.

Sedan frågar sig politikerna varför man inte vill arbeta efter den pensionsålder det normalt sett är svårt att stanna kvar till.

Suck!

Det känns hårt att skriva det, men ibland fasar man för att hamna i den vård man själv arbetat med. Av bitter erfarenhet hur avtrubbade många blir med åren i det yrket och hur få som orkar vara empatiska.

Uppriktigt. Så blir jag riktigt förbannad så här på fredagskvällen av att tänka på uppmaningen att alla måste arbeta längre. Det är väldigt lätt att säga och skriva för de som har haft ett manschettjobb som känts utvecklande och inte slitigt vare sig till kropp eller själ. Så bra för dem då. Men uppmana för h-e inte andra ni inte delat liv med att fortsätta i ett arbetsliv ni enbart får insyn i om ni har oturen att drabbas av att behöva leva era sista år i dödens väntrum!

Skäms alla politiker utan erfarenhet av ett uppdelat arbetsliv där vissa får slita hund för att andra ska kunna "utveckla sig" och "nå sin fulla potential".