så pissed off

Mer
18 år 3 månader sedan #31794 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet så pissed off
Om jag kommer igenom en rehbilitering som är bra skulle jag lätt kunna tänka mig ett jobb med lite lägre lön för att komma in på arbetsmarknaden. Jag har haft provanställningar förrut där jag jobbat som lärlig med en låg lön. Men sådana jobb finns inte i Svergie, därför blir det svårare för sådana som mig att komma in på arbetsmarknaden igen.
Mer
18 år 3 månader sedan #31796 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet så pissed off
Fredrik, du som är en godhjärtad människa skulle jag hellre vilja se som statsminister istället för den som sitter där nu.

Det goda folkhemmet, finns inte med nuvarande på de politiska posterna.

Byt ut en Göran, kanske mot en annan Göran.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 3 månader sedan #31798 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet så pissed off
Tänk på alla dom som sitter utan jobb, det är ju fruktansvärt egentligen. Det är verkligen ett utanförskap.
Alla klarar ju inte av ett högpresterande jobb heller. Jag tycker det skall finnas mer av olika jobb. Jag ser i alla fall inte ner på någon annan för att den har lägre lön. Men det gör vi tydligen här i Sverige.
Mer
18 år 3 månader sedan #31804 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet så pissed off
Tror att de som aldrig varit i den sitsen att vara arbetslös o oönskad på arbetsmarknaden någonsin kommer att förstå förräns de sitter där själva.
Mer
18 år 3 månader sedan #31806 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet så pissed off
Det är jäkligt allvarligt egentligen! Men bara för att det sitter en regering som tycker att alla skall vara lika så kommer det inte fram några nya jobb. Och då är dom nöjda med det.
Alla är inte lika. Vi föds med olika förutsättningar och därmed behöver vi olika sätt att leva våra liv på.
Mer
18 år 3 månader sedan #31814 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet så pissed off
Man måste ju se det psykologiskt korrekt.
Får man inte vill man inte.
Men rätt var det är vill man inget, för man får inget, men det är ändå bättre än att vilja men inte få.

jag är en relativt glad pensionär.
den biten känn helt OK, men anat ä mindre ok, som hopplösheten o meningslösheten, men den blir ju värre med ett jobb. Absolut säkert med ett låglönejobb.