så pissed off

Mer
18 år 3 månader sedan #31829 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet så pissed off
Jag tror att det kommer att bli lättare för oss att få jobb i framtiden. Psykiatrisamordnaren jobbar också med frågan. Redan i år kommer det att bli förbättringar och fler jobb kommer att skapas. Arbetsförmedlingen kommer att jobba på ett annorlunda sätt också.
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... -till-jobb
  • One.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31908 av One.
Svar från One. i ämnet så pissed off
Undrande,

Jag skulle ha kunnat skriva det själv!
Får man inte, utan blir bromsad och stoppad var man än vänder sig så leder det ovillkorligen till att man inte längre vill. Tvärtom, man börjar skapa egna regler och system bara för att trotsa det system som har portat en.

Och att sitta på ngn kommundriven rehabiliteringsinrättning och packa gardinringar ger bara jobb till de som leder verksamheten så att de kan springa omkring och känna sig viktiga för att de leder idioterna (vi) rätt. Och det känns verkligen, been there, att man blir idiotförklarad, slutligen också av sig själv.
Mer
18 år 3 månader sedan #31911 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet så pissed off
Min far säger att man måste ha en funktion; alla människor har ett behov att känna sig behövda och fylla en funktion.

Jag är nu studerande på folkhögskola; innan var jag sjukpensionär.

mvh/Björn i HBG
Mer
18 år 3 månader sedan #31914 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet så pissed off
Precis så One.
Jag skrev till en politiker idag och menade att deras reformer för de svaga bara var till för att "omsorgsfolket" skulle kunna ha ett bra liv.

Jag sa till en bekant, att han kunde bli min boendestödjare, o jag hans.
Vore ju perfekt, isf att vi som vänner hjälper varann så betalas vi, ingen är sjuk, båda har jobb, vi får "vara med"...
Mer
18 år 3 månader sedan #31916 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet så pissed off
Björn i HBG,

O va säger du om det då?
Mer
18 år 3 månader sedan #31924 av leva
Svar från leva i ämnet så pissed off
Fick besked från a-kassan att jag kan överklaga beslutet om sänkt ersättning. Hjälper det? Är det någon som har erfarenhet av att överklaga ett statligt beslut?