så pissed off

Mer
18 år 3 månader sedan #31788 av leva
Svar från leva i ämnet så pissed off
Dom kommer att dubbelkolla er om eran arbetsförmåga vare sig ni vill eller inte. Har ni arbetsmörmåga om än så lite ska ni ut i arbetslivet igen. Och tar ni era mediciner som ni ska och dom fungerar så är det ju bra.
Mer
18 år 3 månader sedan #31789 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet så pissed off
Hur många med vår bakrund får jobb, eftersom vi är sjuka?
Jag vet att socialbidrag är billigare för samhället! Vi är inte värda ett piss!

www.expressen.se/index.jsp?d=10&a=515378

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 3 månader sedan #31790 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet så pissed off
Gäst,

Det där är inte min bild alls av det hela. Försäkringskassan är väldigt noga med vilka dom tycker skall få en chans till rehabilitering har jag märkt. Och dom är noga med att påpeka att det är till stor del läkaren som i samtycke med patienten avgör om det blir rehabilitering eller inte.
Mer
18 år 3 månader sedan #31791 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet så pissed off
TIPSA OSS!
Har du också hamnat utanför samhället? Skriv och berätta. Mejla till: <!-- e --><a href="mailto:nollklassad@expressen.se]nollklassad@expressen.se[/url]<!-- e -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 3 månader sedan #31792 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet så pissed off
I dagens Sverige är det inte lätt att få jobb för dom som har det lite sämre. Jag skulle vilja ha ett bredare spektrum av jobb med mera låg-löne-jobb. Jobb som inte var så kravfyllda. Men det är tabu att säga i Sverige där allt skall vara mer jämlikt. Hade det funnits mer låglöne-jobb skulle det vara lättare för många att komma in på arbetsmarknaden.
Mer
18 år 3 månader sedan #31793 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet så pissed off
Ja, vi går ju mot ett Amerikaserat samhälle. Där måste en person ha två heltidslåglönejobb för att överhuvudtaget kunna få till mat och hyra!

Skall vi ha det så i Sverige också?

Det satt en ekonom i TV på 90-talet och sade; Vi måste få kökssoffan att kännas som en spikbräda!

Han förordade lägre bidrag och större löneskillnader på arbetsmarknaden.

"Är då inte 116 000 i mån tillräckligt herr statsminister!"

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum