så pissed off

Mer
18 år 3 månader sedan #31925 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet så pissed off
ja, de luraade dig ju, en metalsjuk parient, är det order från partiet detta?

Vui får se, om jag får dylikt brav
Mer
18 år 3 månader sedan #31926 av leva
Svar från leva i ämnet så pissed off
Jag har ringt runt till de som "hjälpte" mig med att jobba på 1/2 tid i 4 månader och undrade om någon där kunde hjälpa mig att överklaga. Men ingen av dessa var kunniga nog att ta tag i detta. Fick dock hänvisning att ringa en snubbe i Lund. Han svarade inte så nu har jag mailat honom och frågat om han kan hjälpa mig. Inte för att jag tror att detta gör någon nytta. Men känner stridslusten. Visst jag är gift och har en gubbe som jobbar och har en inkomst ,men tänk om jag varit ensamstående med barn.
Mer
18 år 3 månader sedan #31932 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet så pissed off
Bra med stridslut, nu får du kanske jobb med att undersöka relativlönsamheten för de som blir sjuka-friska.
Mer
18 år 3 månader sedan #31935 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet så pissed off
Jag har överklgat ett beslut från A-kassan en gång. Det var i samband med att jag slutade på företaget där jag insjuknade. Eftersom jag sade upp mig själv så fick jag en lång karens, men det överkalgade jag och vann den tvisten. Jag tycker du skall skriva ett personligt brev om hur du känner det och vad det får för konsekvenser för dig. Att du är gift och ni har en inkomst till tycker inte jag spelar någon roll. Du måste se efter din egen situation, man vet aldrig vad som kan hända i framtiden.

Är det därför du sänkt din genomsnittliga inkomstlön som dom sänker din ersättning?
Mer
18 år 3 månader sedan #31970 av leva
Svar från leva i ämnet så pissed off
Fredrik,

Jag har varit heltidsanställd innan jag blev helt sjukskriven. Men gick in och arbetade 1/2 tid(den andra halvan var jag sjukskriven) i 4 månader genom lönebidrag. Så från att ha haft en ersättning som grundat sig på 40 timmar i veckan, flög jag nu ner på 34 timmar i veckan.
Mer
18 år 3 månader sedan #31972 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet så pissed off
Ja, det är skrattretande. Slutsatsen är alltså att man inte skall ta något deltidsjobb.