Om ni var tvungna att jobba, hur mycket hade ni orkat jobba?

Mer
6 år 7 månader sedan #970600 av MsTibbs

Carmen Al Kebab skrev: 4h/dag eller 8h på måndag & tisdag sedan 4h på onsdag?


M ledig
T 1030-16
O 1030-16
T 1030-12
F 10-15

Dettablie lite mindre än 50%
Mer
6 år 7 månader sedan #970617 av krokus

Carmen Al Kebab skrev: krokus, amandara... Hur tänker ni ifall det kommer en dag då bidrag inte finns?

Nu tror jag själv att den dagen aldrig kommer, men man vet aldrig... Man vet heller aldrig ifall socionomer väljer att vara elaka och inte ge oss bidrag.


Ja, om de tvingar mig att jobba mer än jag orkar kommer jag bli sjuk i psykos igen. Är mycket säker på det. Vem vill ha en psykotisk arbetstagare på sin arbetsplats? Ingen. Står jag utan inkomst blir det jobbigt. Antagligen självmord.
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 7 månader sedan #970631 av lonely
Men gud så drastiskt att ta livet av sig för man har ingen fast inkomst! Jag har varit förr hemlös uteliggare utan fast inkomst! Jag tiggde pengar på gatorna av sthlm! Jag märkte dom som gav minst pengar eller inga pengar alls rättare sagt var rika överklassen! En del gånger när jag hade tur fick jag 100-200 kr på en gång oftast var deg kvinnor som gav det! Vintrarna var särskilt hårda! Så himla tacksam idag att jag har nånstans att bo! Men jag vet krisar det sig så klarar jag gatulivet som hemlös tiggande uteliggare jag skulle iaf inte ta livet av mej! Jag kör på ändå och gör det bästa ändå!
Mer
6 år 7 månader sedan #970636 av cecilia76
Måste säga att jag beundrar ditt tålamod. Jag har fått hyra ut min lägenhett pga räkningar då jag var inlagd på psyket. Fick sova i på vinden, förrådet,på ett galleri, tälta och till slut sova hos en vän. Hemskt. Kunde inte koppla av när jag skulle sova.
Mer
6 år 7 månader sedan #970638 av Utomjordingen
cecilia76, bara det är ju trauma! :hjärta :kram

Jag gick in direkt in nån slags bekvämlighetszon våren 1990 och har levt i nån slags bekvämt tillvaro mer eller mindre sen dess. Med andra ord, jag bara skötte mig, underskattade/värderade för lågt och högt mig själv inför kvinnor som jag blev ihop med för att anpassa mig... .
Mer
6 år 7 månader sedan #970640 av IngeF
Jeg klarer meg godt økonomisk, men misliker at noen må avstå fra sin inntekt for at jeg skal ha et liv jeg ikke vil ha.