Om ni var tvungna att jobba, hur mycket hade ni orkat jobba?

Mer
6 år 7 månader sedan #971298 av Nissegossen
Som Barbro Benjaminsson sade för länge sedan då hon var ordförande för IFS i Göteborg. Hon sade om mig och min dåvarande sambo, hon sade, ni är billiga för samhället.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 7 månader sedan #971326 av lonely
Ibland verkar livet vara en ironisk djävulsk lek! För när man tänker att det är nästan inte så man klarar sig men ändå håller man ut trots sitt package sedan tänker man närmare på den meningen att ingen svenssonidyllen skulle ha klarat av mitt liv utan att ha tagit livet av sig, ironin ligger jag hade aldrig klarat av deras liv att leva hur dom lever enligt den bestämda mallen för att anses som en del av samhället och inte utanför för man känner sig inte hemma nånstans!
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 7 månader sedan #971327 av lonely
Lev svenska mallen så slipper du alla bekymmer men glöm inte bort att man får betala ett högt pris och det är att man blir av sig med sin hjärna!
Mer
6 år 7 månader sedan #971357 av Amandara
Jag lever inte svenssonliv men skulle vilja. Sjukdomen sätter stopp för det och ger mig tillkortakommanden ingen man som vill ha barn kan acceptera. Jag skulle inte orka ta hand om barnen och hur förbjudet är inte det? Fallera på viktiga punkter liksom.
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 7 månader sedan #971369 av lonely
Känner du större delen av dagarna orkeslöshet tänk då över vad det handlar om att det är så och i detta svar om du hittar det så kanske du kan lösa den här tröttheten! Fundera iaf vad det kan bero på och igenom svaret försöka hitta vad det finns du kan göra!
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 7 månader sedan #971370 av lonely
Men du kanske redan vet svaret?