Om ni var tvungna att jobba, hur mycket hade ni orkat jobba?

Mer
6 år 7 månader sedan #970815 av IngeF

Amandara skrev: Det är många som livnär sig på skattebetalarmedel.....brandmän, sjuksköterskor ja alla i vården, lärare och all skolpersonal, myndigheter, poliser, domstolsväsendet.....varför skulle just vi inte få pengar? Vi är oxå värda att få en inkomst vi har en tuff uppgift i att vara sjuka.

De får betaling for samfunnsnyttig arbeid, Kan ikke sammenlignes. Mange klager på byråkrati, men egentlig merker man byråkratiet først når det er borte. I praksis er det nok viktigere med embetsverk enn regjering.
Mer
6 år 7 månader sedan #970819 av Geta
Ja, byråkrater är viktiga. De får mycket orättvist skäll.
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 7 månader sedan #970890 av lonely
Krokus man måste va medveten att självmordstankar är irrationella ideer som oftast saknar förankring hur det verkligen migger till! Dessutom självmordstankar går över det så att man går hela livet igenom en levande mardröm där man inte kommer undan förutom igenom självmord är inte lösningen! Självmord löser aldrig nånting! Man behöver vid akuta självmordstankar ta kontakt på direkten med psyket ellef psykakuten för det kanske inte finns en väg tillbaka till som livet såg ut innan helvetet bröt lös men det finns ett sätt att må bättre och få ett bättre och kanske ett annat liv som funkar bra men då måste man försöka hjälp med dessa irrationella ideer och jag har själv gått igenom och idag är jag så tacksam att jag sökte hjälp för självmord är aldrig lösningen!
Mer
6 år 7 månader sedan #970953 av Amandara
Vi gör oxå ett tufft jobb, vi härbärgerar en svår och farlig sjukdom och kan inte ens jobba pga det.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 7 månader sedan #970960 av Jocke
https://spectator.imgix.net/content/uploads/2017/03/srobinson.jpg?auto=compress,enhance,format&crop=faces,entropy,edges&fit=crop&w=820&h=550

Min maxtid per vecka är nog 20 h/v. Självmord är väldigt drastiskt! Vi får hela tiden göra att val hur vi ska leva våra liv!

Men Krokus är en klok kvinna, så du får nog vara försiktig med att döma henne?

Vars är världen på väg?
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 7 månader sedan #970995 av lonely
Okay såg nu hur fel jag skrev har dyslexi sorry läs om igen mitt nästsista inlägg i den här tråden där ovan!