Förtidspensionär?

Mer
6 år 1 månad sedan #1037152 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förtidspensionär?
De flesta har mer komplicerade synfel som en optiker behöver prova ut glasögon för. Själv är jag närsynt, astigmatisk och har nu också grå starr.
Mer
6 år 1 månad sedan #1037270 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Förtidspensionär?
Vad gäller handikappersättning, så skall man ha merutgifter på minst 12000 kr per år. Maxbeloppet är 36000 kr. Låt en kurator sköta ansökan.
Mer
6 år 1 månad sedan #1037278 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förtidspensionär?
Det var Khai Chaus käpphäst. Tror inte att han kunde bevisa att han hade så stora merkostnader för sitt handikapp.
Mer
6 år 1 månad sedan #1037725 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Förtidspensionär?
Jag tycker tandlöshet är ett handikapp men räknas antagligen inte som det. Men som tur är finns en tandvårdsförsäkring som löses ut från kostnader över 3000 kr. Det blir gradvis allt större "rabatt" ju högre kostnaden blir. Om du måste åtgärda tänderna för över 15.000 så blir avdraget 75 procent. När jag fick proteser och bryggor för över 40.000 blev min egen kostnad 15.000. Dessutom ingick det hela på högkostnadskortet och det gick ju snabbt att komma upp till 1.100. V kan tacka Alliansen för allt detta.
Mer
6 år 1 månad sedan #1037740 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Förtidspensionär?
Sen finns också Tandvårdstödsintyg att få om man har utökat behov av tandvård.
Finns dock några kriterier som måste uppfyllas.Skulle tro att många här på viska kan få detta intyg.
Det har blivit lite hysh,hysh, om att detta intyg finns då de blev väldigt många intyg utskrivna en period.
Men det finns förfarande Man betalar samma som hos vanlig läkare och högkostnad (kortet) gäller.
Mer
6 år 4 veckor sedan #1041017 av Melody
Svar från Melody i ämnet Förtidspensionär?
Någon som fått sjukersättning utan att ansöka själv? Att det bara "blev så"?