Förtidspensionär?

Mer
6 år 4 veckor sedan #1041214 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Förtidspensionär?
Jag sökte själv. Däremot aktivitetsersättning blev så
Mer
6 år 4 veckor sedan #1041218 av rymd
Svar från rymd i ämnet Förtidspensionär?
Ms Tibbs, hör försäkringskassan av sig efter att man meddelat dem att man är sjuk och tilldelas man typ en personlig handläggare? På hemsidan står det att det kan ta upp till 4 månader för ett beslut??
Mer
6 år 4 veckor sedan #1041264 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Förtidspensionär?

rymd skrev: mest är det väl aktivitetsersättning och bostadstillägg som är grejen? Vad har det med tandläkaren att göra?


Tandläkaren är en stor kostnad som berör alla av oss, får man det på frikort blir det ju gratis om man har grönt kort för det skall inte synas på tänderna att vi har dåligt med pengar, det är ett tillhörande stigma.

bostadstillägg gör det möjligt för oss att betala hyran samt lite mera så man kompenseras för att vi har dålig pension och många haft det länge och jobbar man inte är det bärande i ens livssituation och det gör att det ekonomiskt blir mer pangar att leva för. Många med sjukdomen har aldrig jobbat och går in i pensionen med lägsta ersättning i pension som beror på om man inte har jobbat
Aktivitets ersättningen förlorar du när du passerar det åldersstrecket som du kanske har

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 veckor sedan #1041265 av rymd
Svar från rymd i ämnet Förtidspensionär?
Jag förstår. Jag blir 24 snart så det blir isf aktivitetsersättning och bostadsbidrag? Förstår inte systemet hur det fungerar. Förlorar jag något när jag passerar? Passerar vad?
Mer
6 år 4 veckor sedan #1041267 av rymd
Svar från rymd i ämnet Förtidspensionär?
Aha, 30årsgränsen menar du? Då får man söka igen och det kallas sjukersättning?
Mer
6 år 4 veckor sedan #1041268 av rymd
Svar från rymd i ämnet Förtidspensionär?
bostadstillägg heter det kanske.