Förtidspensionär?

Mer
6 år 3 veckor sedan #1041028 av rymd
Svar från rymd i ämnet Förtidspensionär?
Hoppas allt går bra för dig Vår! Du är så modig som är öppen av dig. Inte lätt med alla fårskallar här. Ne de flesta är så söta och snälla
Mer
6 år 3 veckor sedan #1041112 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förtidspensionär?
Ja, full förtidspension damp bara ner i brevlådan. Blev inte tillfrågad. Det var finanskris på 1990-talet. Då ansågs det som billigast att förtidspensionera en massa människor. Då hyfsade man till statistiken också.
Mer
6 år 3 veckor sedan #1041114 av rymd
Svar från rymd i ämnet Förtidspensionär?
Lyllos Geta. Eller hur kändes det för dig?
Mer
6 år 3 veckor sedan #1041116 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förtidspensionär?
Det var blandade känslor. Först blev jag arg sedan tänkte jag att det kunde vara skönt att vara heltids förtidspensionär. På den vägen är det.
Mer
6 år 3 veckor sedan #1041142 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Förtidspensionär?

Cosmos skrev: Jag tycker tandlöshet är ett handikapp men räknas antagligen inte som det. Men som tur är finns en tandvårdsförsäkring som löses ut från kostnader över 3000 kr. Det blir gradvis allt större "rabatt" ju högre kostnaden blir. Om du måste åtgärda tänderna för över 15.000 så blir avdraget 75 procent. När jag fick proteser och bryggor för över 40.000 blev min egen kostnad 15.000. Dessutom ingick det hela på högkostnadskortet och det gick ju snabbt att komma upp till 1.100. V kan tacka Alliansen för allt detta.


De mediciner vi har käkar tänder och det finns chans till billigare tandvård att få, be din läkare om att få ett intyg på vilka mediciner du har samt att tandläkaren säger att du har dåligt med saliv, skicka allt till dit landsting. För mig i Västra Götalands regionen så får du ett s.k grönt kort och då får du betala inom högkostnads kortet för läkare, är du uppe i högkostnads kortet får du gratis tandvård för dina tänder detta gäller för mig är det N-tandvård som gäller och då bara jag Googla på N-tandvård hittar jag det för mig www.vgregion.se/halsa-och-vard/vardgivar...-och-avtal/tandvard/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 3 veckor sedan #1041147 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Förtidspensionär?
Det är förslag på att det blir så för alla, då de menar att ingen skall ha dålig tandstatus pga att inte skall synas att man inte har det gott ställt tåliga tänder det skall inte synas pga att man inte har pengar på tänderna

Uppdatera dig själv i frågan

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum