Förtidspensionär?

Mer
6 år 1 månad sedan #1031873 av Miika
Svar från Miika i ämnet Förtidspensionär?
Jag har grav myopi, styrkan -9.50 dioptrier på glasögonen
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 1 månad sedan #1031876 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Förtidspensionär?
Är du också hsk? Det är lättare att utröna vad folk säger när man hör relativt bra. Undrar av vilken anledning du försöker jämföra dina bekymmer med mina?

Men det är bara en förfrågan, man måste ansöka för att få ett svar? Men din opponerande verkar lite märklig, man kan inte jämföra så, det är proffsen som ska avgöra om man är berättigad eller inte? Media har också den tendensen att lägga in värderingar i sina frågor. Såg ett program om en person som hade förlorat sitt jobb inom migrationsverket, pga att han hade läckt känsliga uppgifter. Eller han kanske jobbade med invandrare, han blev avskedad på grått papper. Tingsrätten beslutade att han hade både rätt och fel, han ville stanna kvar på sitt jobb, men fick inte oga sekretessen!

Där tycker tingsrätten ska döma inte arbetsdomstolen. Det behövs proffs för att döma enligt praxis, du och jag kan inte döma ut hur dessa instanser ska döma. Men om det kallas avundsjuka vet jag inte. Men personal får inte läcka utgifter hursomelst.

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 1 månad sedan #1031879 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förtidspensionär?
Det jag menar att jag behöver se den jag talar med för att höra. Antagligen läser jag också på läpparna.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 1 månad sedan #1031976 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Förtidspensionär?
Vi får vänta och avvakta, men jag tror det bara kan bli nej? Dels så är glasögonen en för dyr hjälpmedel att bekosta och subventionera till en stor del av befolkningen. Jag ser ju var mina glasögon om det är tillräckligt ljust, tror jag kan ha vissa problem med mörkerseendet?

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 1 månad sedan #1031980 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förtidspensionär?
Det är ungefär som gratis tandvård för alla. Det blir också för dyrt.
Mer
6 år 1 månad sedan #1032205 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Förtidspensionär?
När Räven ansökte om handikappersättning, så tog han med vård och läkemedelskostnader också. Sedan kan du ta med reskostnader till arbete t.ex. Fördyrade matkostnader kan också vara möjligt.