Basinkomst

Mer
6 år 3 månader sedan #1022430 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Basinkomst
Det finns flera ord om kärlek i antikens Grekland aspekt.nu/2012-12-20/vad-ar-karlek/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 3 månader sedan #1022444 av Geta
Svar från Geta i ämnet Basinkomst
Är det inte ett önsketänkande att man ska slippa arbeta, bara för att man tycker att det är tråkigt att arbeta.
Mer
6 år 3 månader sedan #1022450 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Basinkomst
Jag vill arbeta men jag vill vara Boss över mig själv! Gillar inte att bli styrd utav andra - har dålig erfarenhet av det... .
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 3 månader sedan #1022454 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Basinkomst
Jag borde nog premieras mer för den samhällstjänst jag utför, men tyvärr är regelverken så att jag inte kan begära mer. Men tror till och med fångarna tjänar mer än mig, är det rättvist?

I.O.F sig så har jag sjukpension, trots ganska bra bostadsbidrag, så är min grundpension väldigt låg trots minst tio års inskrivning inom sysslesättningsbranschen, då räknar jag inte riktigt in sjukskrivning trots att den räknas som pensionsgrundande.

Istället borde min pension uppdateras för varje år sedan mitt sista jobb?

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 3 månader sedan #1022461 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Basinkomst
De handlar om vilka de sju intelligenserna man mest tillhör! Vet man det så har man självkännedom och då vet man i samma veva vilket yrke man kanske ska ha.

1. Social intelligens.

2. Personlig intelligens.

3. Språklig intelligens.

4. Rumslig intelligens.

5. Musikalisk intelligens.

6. Logisk intelligens.

7. Kroppslig intelligens.

Sen finns det ju andra intelligenser också. Jag själv sen jag återinsjuknade för flera år sedan har mest reflekterat över livet och döden = existentiell intelligens.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 3 månader sedan #1022522 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Basinkomst


Ja, om det kunde vara såhär enkelt? Men jag tror inte kvinnor ställer upp på sådant här längre, saxat ur filmen kärlekens språk!

Vars är världen på väg?