Basinkomst

Mer
6 år 3 månader sedan #1021157 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Basinkomst
Det blir nog bättre sen i framtiden när man får jobba med A.I. robotar - ha dom som arbetskollegor istället för människor. Så slipper man bland annat mobbning och allt kan bara gå rätt till väga.
Mer
6 år 3 månader sedan #1021167 av Geta
Svar från Geta i ämnet Basinkomst
Jag tror inte att pengarna kommer att räcka till basinkomst åt alla. Behöver inte alla som kan, göra sin värnplikt på arbetsmarknaden, även om det inte alltid är så roligt att jobba?
Mer
6 år 3 månader sedan #1021168 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Basinkomst
Pengar e påhittat av människor och ska tjäna människan, gör det inte det kan det göras om, det är ingen naturlag. Jorden är skyldig flera biljoner, till vem? Jupiter?
Mer
6 år 3 månader sedan #1021169 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Basinkomst
:rotfl
Mer
6 år 3 månader sedan #1021175 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Basinkomst
I det är socialtjänsten det bidrag, de får som inte på annat sätt får pengar, det är den lägsta överlevnadspengen vi har i Sverige, så det kan kallas basinkomst, men med de pengarna känns sofflocket som en spikmatta, ty man undrar kan jag äta mig mätt i morgon? Det är den lägsta inkomsten och antalet pengar gör att man reser sig från sofflocket och går ut för att skaffa mer pengar. Så mat för dagen får vi men intet utöver det. Det kostar mer för att drägligt liv.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 3 månader sedan #1021177 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Basinkomst
Pengar är lappri, liv är många ggr viktigare

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum