Försäkringspengar! 2

Mer
5 år 8 månader sedan #1078453 av memphis
Svar från memphis i ämnet Försäkringspengar!
Man kan ju inte få några försäkringspengar om man inte köpt någon privat försäkring som täcker sjukdomar. Bara att bli sjuk ger inga försäkringspengar, det måste finnas en giltig försäkring som någon har betalat för. Så det är väl det du måste söka efter och hoppas att det inte är försent när så många år har gått.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1078456 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Försäkringspengar!
Klart min styvpappa som var en tjänsteman och min mamma hade försäkring då när jag växte upp! Misstänker starkt att min styvpappa tog försäkringspengarna då på den tiden som egentligen var mina. Även då när jag vad med om en trafikolycka när jag var 5 år gammal år 1976. Det är massa sånt som jag har velat reda ut med min mamma men det går ju inte få henne att säga som det är så därför vill jag och min kvinna träffa en kurator och reda ut vad som gick snett när det gäller försäkringspengar år 1976 och våren 1990 fram tills nu... .
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 8 månader sedan #1078465 av memphis
Svar från memphis i ämnet Försäkringspengar!
Stå på dig om kuratortid! Det är ju så viktigt för dig med detta. Jag minns i lågstadiet fick vi alla ett försäkringsbrev som gällde skoltid. Sen uppmanades föräldrarna lägga till lite pengar så blev barnet försäkrat heltid. Tror det var Skandia eller Folksam (?) iaf, om de köpte försäkring till dig så har du ju chans. Men pengarna betalades ju till dem så länge du var inte myndig i så fall.Jag minns detta för mina föräldrar köpte inte försäkringen åt mig och jag tog lite illa upp. Spännande att forska i saken. Kräv en kurator!
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1078471 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Försäkringspengar!
Jo, men om jag minns/förstått rätt så är det på senare år som dom har ändrat lagen som gör att man inte tillåter försäkringspengar gå till föräldrar om barn råkar ut för olyckor utan dom pengarna ska vara låsta tills barnet är myndig. Det är sådana regler också som jag vill veta mer av. Därför måste jag träffa en kurator för jag kan ju inte hela alltet. Sen vill jag att sanningen kommer fram om min mamma och styvpappa vad de har egentligen har gjort när det gäller mig om försäkringar.

Ingen vill, inte ens psykiatrin vill, när det gäller mig - känns det som:

300
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 8 månader sedan #1078483 av Geta
Svar från Geta i ämnet Försäkringspengar!
Det är nog bättre att du anlitar en advokat men då kan det bli dyrt. Problemet är att du inte ens vet om det har funnits någon försäkring eller vilket försäkringsbolag som det skulle ha varit.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1078484 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Försäkringspengar!
Hade Admin1 sparat första tråden "Försäkringspengar!". Så hade du Geta kunnat gå tillbaka och läsa vad jag hade skrivit och vetat bättre. Orkar inte berätta samma story om och om igen. Så jag är från och med nu tyst!
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Utomjordingen.