Kan ni spara pengar?

Omröstning: Kan ni spara pengar?

Jag sparar mycket
Inga röster 0%
Jag sparar en del
7 25%
Jag sparar lite
8 28.6%
Jag sparar ej
7 25%
Jag går back
6 21.4%
Totalt antal röstare: 28
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
5 år 7 månader sedan #1090853 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Kan ni spara pengar?
Jag har gått back rätt mycket det senaste året, men har nu skaffat en app där jag skriver in alla utgifter och inkomster. Försöker spara 1000-2000kr i månaden, men de pengarna går sen till resor, större inköp samt reperationer.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 7 månader sedan #1090872 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kan ni spara pengar?
Det går runt, men jag sparar inte direkt. Tänker inte på pengar, men köper sällan något.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1090883 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Kan ni spara pengar?
Det går knappt att spara om han har lägsta sjukersättning som jag har!

Lägger mycket av mina pengar på min hobbyverksamhet och ska fortsätta med det i 1-2 år till. Då har jag sen start lagt ner runt 150-200 tusen kronor på tjugotal apparater och sånt. Hade i och för sig kunnat spara dom pengarna istället men inte värt det för det är så utdraget.

Så, därför lägger jag ner pengar utöver min hobbyverksamhet även på spel. Händer att man vinner - hittills har det väl inte varit så mycket. Har chans att bli miljonär varje dag på spel så det känns lättare att vakna varje morgon när man kan tänka så.

Sen, det som är över går till öl och cigaretter! Man vill ju ha roligt också här i livet... .
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 7 månader sedan #1090892 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Kan ni spara pengar?
Har alltid haft svårt att spara pengar. Men går inte direkt back heller. Det går ungefär jämnt upp.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
5 år 7 månader sedan #1090898 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kan ni spara pengar?
Vet inte vad jag skulle spara till. Orkar inte att resa. Någon ny bil vill jag absolut inte ha. Vågar inte köra bil längre. För det mesta räcker pensionen till det jag behöver.
Mer
5 år 7 månader sedan #1090910 av Pg
Svar från Pg i ämnet Kan ni spara pengar?
Jag sparar i aktier och fonder, tyvärr valde jag fel aktie och förlorade väldigt mycket
pengar på det. Men nu har jag lärt mig lite mer och sprider riskerna lite mer.
På sikt kanske jag kommer tjäna pengar på det, förhoppningsvis. :fiol