Kan ni spara pengar?

Omröstning: Kan ni spara pengar?

Jag sparar mycket
Inga röster 0%
Jag sparar en del
7 25%
Jag sparar lite
8 28.6%
Jag sparar ej
7 25%
Jag går back
6 21.4%
Totalt antal röstare: 28
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
4 år 3 månader sedan #1227907 av wasp
Svar från wasp i ämnet Kan ni spara pengar?
I sex månader av tolv brukar jag kunna spara en peng!
Mer
4 år 3 månader sedan #1227915 av memphis
Svar från memphis i ämnet Kan ni spara pengar?
I fjol lyckades jag spara ihop 7000kr till Greklandsresan. Det tog mig 10 månader. Men då har jag lite extra tillskott eftersom jag tjänar på hundvakteriet. Det rör sig om 500-1000kr i månaden oftast, undantag om min mamma inte jobbar så mycket.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1227996 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kan ni spara pengar?
Kan spara till söndagen av de pengar 700kr i veckan jag har att röra mig med även till veckan därpå kan jag har pengar som garanterar en stock LD original portion snus 209kr har idag kontanter till en om jag vill lägga mina på det.

I morgon storm det mojnar inte förrän tisdag därför väntar jag till onsdag med att handla snus, tror jag har tills dess snus.Det förutom de pengar som kommer in på kontot måndag, så jag använder pengarna på onsdag. måndag tisdag har jag snus till.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1228002 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Kan ni spara pengar?
Försökte spara denna månad men det gick i stöpet. Kan bara inte hålla i pengar utan de rinner genom fingrarna på mig. Köpte en jacka för tusen spänn där blixtlåset gick sönder efter ett par veckor, så det blev till att sätta i ett nytt för 570 kr. Köpte jackan på nätet och den är alldeles för stor men jag orkade inte skicka tillbaka den. Synd, då skulle jag ha sluppit utgiften för dragkedjan.

Annars har jag en hyfsad inkomst men vet hur det blir nu när jag får ålderspension om en och en halv månad. Katastrof!
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1228003 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Kan ni spara pengar?
när jag var liten kunde jag sitta och räkna enkronorna men från tonåren och framåt så är det som ett svart hål nästan, men jag tror på att pengar ska vara i rullning ändå. sen har jag slösat pengar på massa onödigheter också. iaf så är begäret till pengar roten till allt ont står det i den heliga bibeln, och det lär vara djup sanning i det.

håller faktiskt på att spara till en drönare för tillfället så får se hur det går om några veckor

det är väl bankerna som pushar om att vi ska ha 50.000kr på våra bankkonton för att klara av kriser, men grejjen är att när det verkligen skiter sig så blir pengarna värda skit också. vi svenskar kommer säkert få lära oss om bankernas negativa inblandning i samhället!
Last edit: 4 år 3 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 3 månader sedan #1228197 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kan ni spara pengar?

Cosmos skrev: Försökte spara denna månad men det gick i stöpet. Kan bara inte hålla i pengar utan de rinner genom fingrarna på mig. Köpte en jacka för tusen spänn där blixtlåset gick sönder efter ett par veckor, så det blev till att sätta i ett nytt för 570 kr. Köpte jackan på nätet och den är alldeles för stor men jag orkade inte skicka tillbaka den. Synd, då skulle jag ha sluppit utgiften för dragkedjan.

Annars har jag en hyfsad inkomst men vet hur det blir nu när jag får ålderspension om en och en halv månad. Katastrof!

Om blixtlåset går isär kan man kolla om det finns någon sömmerska som kan byta löpare på blixtlåset. Det kostar 50-150 kr. Jag köper jackor på secondhand för 100-150 kr. Man kan prova där.