Det är med blandade känslor

Mer
4 år 3 månader sedan #1221254 av Modesty
Som jag ser mina forna klasskamrater lyckas genomföra sin högskoleutbildning, den jag också påbörjade 2017. Samma år som jag blev psykotisk. Det är med sorg som jag känner att jag aldrig blir den som lyckas. Samtidigt är jag nöjd för att jag vet att vi som har genomgått psykos är alla vinnare. För vi överlevde och har kämpat oss igenom, motgångar, vanföreställningar och paranoia och kämpar ständigt med bilden som just de misslyckade.
Men jag tror att om jag skulle förklara så skulle jag bli förstådd och jag skulle också känna mig bra. Därför innerst inne så känner jag mig bra. Och ibland berättar jag...
Mer
4 år 3 månader sedan #1221270 av memphis
2017 är ju alldeles nyss, Modesty. Du har alla chanser i världen att få testa gå högskoleutbildning igen . Hoppas du får det! Du ska inte slösa bort ditt liv på någon meningslös "sysselsättning" och bli ett sjukfall. Det är inte för dig!
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1221274 av Modesty
Tack Memphis, du är verkligen fin! Hur som helst så har vi varandra och vi alla delar de här konstiga erfarenheterna som är svårt att prata lättvindigt med andra om. Det är faktiskt väldigt betydelsefullt.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1221276 av memphis
Ja det är det. Det är märkvärdiga och svåra ting vi alla här gått igenom. Viska betyder mycket för oss.
Mer
4 år 3 månader sedan #1221302 av wasp
Svar från wasp i ämnet Det är med blandade känslor
Du har fortfarande chansen Modesty! Själv får jag gå tillbaka till 1984! Fick en ´sysselsättning´att sortera tidskrifter och brev på ett ställe. Givetvis obetalt! Har levt i min lilla värld sedan 1978!
Mer
4 år 3 månader sedan #1221313 av notwoodstock
Att lära känna sig själv känns viktigare för mig än att sitta på ett akademikerjobb med prestationskrav.

Först när man förstått, kan man klara ålderdomen.