Det är med blandade känslor

Mer
4 år 3 månader sedan #1221707 av Maxjohan1983
Haha... ja, så är det ju om du inte jobbar.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1221734 av Cosmos

Admin1 skrev: Akademiska studier har knappt något ekonomiskt värde. De flesta akademiska studier går med förlust. Det är väl främst läkare, som tjänar på sin utbildning. Enklare jobb som städare är trevligare och trivsammare än akademiska jobb, där de ofta bråkas. 1900-talets största filosof Wittgenstein tyckte akademiska studier var onödiga.


Förstår uppriktigt sett inte varifrån du har dina erfarenheter. Bråkas på kontor, skola, vård, bibliotek, advokater, jurister, psykologer, förvaltningar, labb och forskning? Bland städare bråkas det däremot. Hur jag vet det? Jag jobbade som städare i omkring tre veckor innan jag fick nog. Värta jobb jag har haft. Nej förresten. Värst var det hos brännvinsadvokaten som inte ens betalade ut min sista lön innan hela rasket föll som ett korthus. Där fick jag både städa, springa ärenden och köpa hem sprit åt honom. Kanske ett jobb som passar Admin?

Att inte akademiker avlönas enligt sin utbildning är ett resultat utav Sveriges jämlikhetspatos. Inkomstspridningen är bland de lägsta i världen. Att vi har stora klyftor är en myt. Apropå städare så har en socialsekreterare inte många tusenlappar mer trots två halvt års utbildning.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Cosmos.
Mer
4 år 3 månader sedan #1221736 av memphis
På sjukersättning lever man som en miljonär, fast en miljonär utan pengar. En paradox. Det krävs en del skicklighet.
Mer
4 år 3 månader sedan #1221739 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det är med blandade känslor
Idag kan en person som aldrig jobbat få lika stor inkomst med garantipension och bostadstillägg som en person som har jobbat hela livet. Är det rättvist?
Mer
4 år 3 månader sedan #1221740 av memphis
Ska man då sänka sjukersättning en eller höja pensionen? Vad tycker du Geta?
Mer
4 år 3 månader sedan #1221743 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det är med blandade känslor
Det mest naturliga vore att höja pensionen för personer som har jobbat ett helt liv.