Det är med blandade känslor

Mer
4 år 3 månader sedan #1221439 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det är med blandade känslor
Även om man inte kommer att jobba så mycket i ett yrke, så kan ändå en utbildning vara till nytta för en själv.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1221506 av Nissegossen
Jag valde att stanna med den utbildning jag gick motsvarande gymnasial utbildning jag tog flera arbeten det sista det som pannknekt på Pripps jag stod vid den största kopparpannan och kokade vört, innan jästen är tillsatt heter rätta benämningen vört.

Han vid separatorerna kallades vörtkylare och han tillsatte jästen har själv varit vörtkylare då jag pga min sjukdom blev omplaceringsfall på jobbet, vilket även jag fick stå vid bägge de mindre kopparpannorna då där var tvåskift när vi gjorde mycket öl, när vörtkylaren skickade ned det till jäskällaren tillsatte han jästen där tog de från det den jäst de sålde då det är mycket B-vitamin i det.


Därefter blev det grönöl det stod där och jäste i en vecka min arbetskamrat som kom efter mig efter att ha jobbat natten han fick direkt in i provskåpet tog 1,5 litersmåttet gick ned i jäskällaren tittade på det starköl som stått längst tog antingen ovanifrån i de öppna karen och skopade upp eller, ned under karet öppnade en liten ventil som gjorde att man kunde tappa ur i en mindre stråle han fyllde måttet gick upp ställde det i provskåpet och drack under dagen. Att gå ned i jäskällaren på natten, det var låst och fläktarna avstängda så hela jäskällaren var fyllt med kolsyra det gick inte att andas därinne. Nattvakten satte igång fläktarna kl 05.00 då de andra började komma till jobbet kl 06.00 på morgonen de som gick tvåskift. Innan dess låst och tillbommat man hade dött om man hade varit därinne och gömt sig. Det finns alltid öl på ett bryggeri

Där grundlagde jag min vana att dricka öl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1221507 av Modesty
Om det är till nån tröst så tycker jag inte att det märks sådär väldigt mycket att du har den vanan inne.

Är det inte läggdags för dig förresten?

Försvann det inte en massa inlägg här som jag skrev????
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1221515 av Nissegossen
Ingen lider längre någon skada då alla blev kickade från Pripps när de valde att satsa på Falken brygeriet i Falkenberg trots att de lade ned det största modernaste bryggeriet i Sverige vågar inte säga Europas, men alla fick gå de andra har gått i pension då jag var yngre än mina arbetskamrater fick på papperet ett betyg om att jag skött mit arbete till allas fulla(!) belåtenhet samt att jag varit en god arbetskamrat

Modesty skrev: Försvann det inte en massa inlägg här som jag skrev????


Har ohyra på min dator

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1221520 av Modesty

Modesty skrev: Försvann det inte en massa inlägg här som jag skrev????

Glöm detta. Jag blandade ihop trådarna.

Nissegossen skrev: Ingen lider längre någon skada då alla blev kickade från Pripps när de valde att satsa på Falken brygeriet i Falkenberg trots att de lade ned det största modernaste bryggeriet i Sverige vågar inte säga Europas, men alla fick gå de andra har gått i pension då jag var yngre än mina arbetskamrater fick på papperet ett betyg om att jag skött mit arbete till allas fulla(!) belåtenhet samt att jag varit en god arbetskamrat

Var du öppen med schizofreni?
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1221528 av Melody
Jag förstår dig Modesty. Jag lyckades inte slutföra min högskoleutbildning heller, och det känns så klart som en sorg. Men vi har gått igenom mkt, och man måste tro att ngt bra kommer ur detta. Jag gick tillbaka till studierna tre ggr. Sedan fick det vara.
Så gå tillbaka om/när du känner att du kan?