Öva inför fallskärmsjägar-utbildning?

Mer
3 år 5 månader sedan #1301435 av Geta
När jag var barn ville pappa alltid besöka flygets dag utanför Karlsborg. Där fick man se fallskärmshoppning.
Mer
3 år 5 månader sedan #1301439 av memphis
Min storebror gjorde lumpen i Karlsborg, och gjorde hela lumpen som fallskärmsjägare. Han är en äventyrlig personlighet och gillar adrenalinkickar. Så det var en perfekt utbildning för honom.
Mer
3 år 5 månader sedan #1301446 av Richard
Folk dör i covid-19, men inte kallar jag dom idioter... :dans
Mer
3 år 5 månader sedan #1301449 av Geta
De har bara haft otur.
Mer
3 år 5 månader sedan #1301512 av Cosmos

memphis skrev: Min storebror gjorde lumpen i Karlsborg, och gjorde hela lumpen som fallskärmsjägare. Han är en äventyrlig personlighet och gillar adrenalinkickar. Så det var en perfekt utbildning för honom.


Man brukar kalla dem för kickseekers eftersom det enda sättet de kan känna tillfredsställelse med är att våga livet. Men då har de aldrig varit i en kärleksrelation...

Kickseekers finns bland äventyrare men även hos brottslingar och poliser och sägs bero på en för låg halt av MAO-enzym som är till för att bryta ner monoaminer i hjärnan Det är ytterligheterna som attraherar. I mina yngre år var jag en kickseeker och det ledde till alkoholberoende. Så nu tar jag det lilla lugna..
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1301515 av memphis
Precis Cosmos. Kick seeker var rätt ord. Jag kommer ihåg när jag var på Liseberg med min bror, och vi åkte en ruskigt hemsk berg och dal bana. Då såg jag på fotot efteråt att alla satt och gallskrek utom min bror. Han hade världens bredaste leende.
Last edit: 3 år 5 månader sedan by memphis.