Öva inför fallskärmsjägar-utbildning?

Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1244808 av Richard
Att be är tråkigt...
Att skjuta är roligt...

Geta skrev: Min pappa uppträdde tvärtom. När han åkte hiss med andra, så undrade han om hisslinorna skulle hålla.

Jo, linorna håller, men bottnen brukar kollapsa...
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1244809 av Vatten
Låter lovvärt men då kommer nog många att gå åt andra hållet och försöka lugna ....
Men vad är "andra hållet" när man säger en självklarhet som det finns ingen anledning till oro?

Den som vill kanske kan testa sig fram?
Mer
Mer
4 år 2 veckor sedan #1244820 av zoegas
Du skulle kanske prova på airsoft? www.facebook.com/NyvangAirsoftForening/ Det ligger bara en bit bort ifrån där du bor.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 1 vecka sedan - 4 år 1 vecka sedan #1245322 av Richard
Nja, inte aisoft, men jag ska kontakta skytteklubben här i stan.

Nu ska jag snart starta mitt första "Mission"...



Regler:
CO2-patroner får vara förmonterade.
Man får förbereda ett magasin till geväret med 7 skott, men man får inte ha det förmonterat i geväret.
Man får förbereda ett magasin till k-pisten med 39 skott, men man får inte ha det förmonterat i pistolen.
När timern startar ska man ha geväret o pistolen i en väska på ryggen.
Man har totalt 02:01 min på sig, enligt den version jag hittat!

För att få godkänt, ska man pricka varje mulla med 5 p med geväret, där man har 7 skott på 6 mullor. Sen tar man kulsprutepistolen o ska sätta 5 skott inom måltavlan per mulla, av totalt 39 skott.

EDIT 1: Trodde det fick plats med 27 skott i magasinet, men det får plats med 39 skott.

EDIT 2: Det får förresten vara till imorgon, då jag klämt några bärs nu...
Last edit: 4 år 1 vecka sedan by Richard.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 1 vecka sedan #1245329 av Jocke


Nu har jag visat bra konst i några dagar, bilder som jag trodde var upphovsrättsskyddade? Det räcker inte med att bara varna för eventuella upphovsrättsanspråk! Titta på detaljerna hur det skiljer några mm mellan att bli skjuten eller vara bara en åskådare, skickligt gjort!

Vars är världen på väg?