Arbeten som fungerar trots sjukdomen

  • Josa
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 dagar sedan - 4 år 2 dagar sedan #1247389 av Josa
Jag sitter och funderar på vilka arbeten som kan fungera när man har psykossjukdom. Jag har tio års erfarenhet av att vara lärare men tror att det kommer att vara för stressigt för mig nu. Har ni tips på jobb?
Last edit: 4 år 2 dagar sedan by Josa.
Mer
4 år 1 dag sedan #1247390 av memphis
Admin brukar förorda Samhall och städjobb.
Mer
4 år 1 dag sedan #1247392 av Geta
tidningsutdelare.....
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 1 dag sedan #1247395 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Arbeten som fungerar trots sjukdomen
Dagis kanske, fritidsgård när jag tänker på dagis tänker jag på kyrkans dagis, eller som assistent i kyrkans verksamhet, förhör dig om möjligheter.
Mer
4 år 1 dag sedan - 4 år 1 dag sedan #1247399 av memphis
Brevbärare!

Eller ett bra jobb jag hade var växtskötare! Jag hade egen tjänstebil och åkte runt och skötte växter som stod utplacerade hos företag i Göteborg. Mycket självständigt. Träffade arbetskamraterna bara på morgonfika och i slutetav dagen.

Om du fortfarande har social kompetens ibehåll, skulle du kunna arbeta som journalist.

Du kunde även, beroende på om det passar din personlighet, söka jobb hosnågon myndighet. Försäkringskassan, kronofogden, polisens civila personal. och Tullpersonal.

Ett jobb som verkar roligt som jag ser på tv är bilbärgare. Men då behöver man ju speciellt körkort för det. Långtradarchaffis tror jag är ett bra jobb.
Last edit: 4 år 1 dag sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 dag sedan #1247401 av Geta
memphis,

Dina exempel på passande yrken verkar inte ta hänsyn till psykiatriska funktionshinder.