Arbeten som fungerar trots sjukdomen

Mer
4 år 2 veckor sedan #1247732 av memphis
Det hade Uromjordingen som jobb. Jag hade även en bekant som jobbade med internposten på en stor massafabrik. Detta var såklart innan epostens tid. Just denna bekant tog tidigt livet av sig. Han var bara 21 år. Han gjorde som så att han gick med i en sportskytteförening, och var med där i ett helt år, tills han fick ta med sig pistolen hem. Första natten han hade pistolen hemma sköt han sig i huvudet. Det var alltså långsiktig planering med i självmordet. Han väntade tålmodigt på att få ta hem pistolen.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1247901 av Maxjohan1983

memphis skrev: Ett jobb som verkar roligt som jag ser på tv är bilbärgare. Men då behöver man ju speciellt körkort för det. Långtradarchaffis tror jag är ett bra jobb.

Ja, Vägens Hjältar, det programmet är bra! En av mina systrar är långtradarchaffis.. men hon måste kliva upp klockan tre på natten då hon jobbar. Så det kan vara tuffa arbetstider.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 2 veckor sedan #1247916 av wasp
Jobba som fastighetsskötare hos Samhall. Klippa gräsmattor, plocka skräp och på vintern skotta entréer och sanda.
Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1247924 av Nissegossen
Hade jag arbetat 3 månader till hade jag automatiskt fått körkort för tung lastbil då reglerna ändrades

Jag slutade pga att jobbet var för farligt för andra, jag kunde orsaka en olycka pga att det på den tiden var tillåtet att ha last på bägge sidor med last förbi hytten det var inget som stoppade numera skall all last vara mot bakstammen vilket är det ända rätta

När jag hade sådan last fick jag komma in i hytten genom en taklucka på förarhytten

Det går inte att stoppa sådan last, det gällde ägg på både gas och broms tvärnitar jag hade lasten på sidorna gått som spjut rätt fram, det gick inte att björna

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1247955 av Vittrad
Något som kanske skulle fungera är jobb genom IPS, individanpassat stöd till arbete.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1247974 av Nissegossen
Det är Admin inne på

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum