Arbeten som fungerar trots sjukdomen

Mer
4 år 1 dag sedan #1247408 av Melody
Bra tråd. Har ställt mig samma frågamånga gånger...

Stödassistent, undersköterska/vårdbiträde, elevassistent/särskola, daglig verksamhet, personlig assistent.
Övriga; kanske handpaketerare, industriarbetare, brevbärare etc

Det är svårt men eftersom du har jobbat tidigare o har lärarutbildning kan du alltid jobba lite längre ned i kedjan kanske med lägre krav....
Mer
4 år 1 dag sedan - 4 år 1 dag sedan #1247413 av Clean
Jag skulle kunna jobba inom äldreomsorgen om jag bara orkade jobba vilket jag inte gör. Märker i livet när jag mött äldre att jag har lugnade inverkan på tex deras integritet. Många av dessa upplever mej behaglig och sympatisk. Liknande med djur. Jag får en speciell kontakt med djur. Ägare till hundar och katter blir förvånade att deras djur tycker direkt och spontant om mej. Så jag har även funderat på att jobba med djuromsorg. Jobba med djur måste vara mycket lättare än jobba tex serviceyrken eller liknande med mycket kontakt med olika människor.

Men ett tips om du orkar plugga då kan du plugga arkivvetenskap det är bra lön och självständigt dessutom lätt utbildning att komma in på! Tex efter utbildningen jobba på statens filmarkiv? Jag hade inte tvekat jobba där ett tag om jag orkade.

Dessutom passar inte jobbet är det inte hela världen man kan testa och experimentera sig fram.
Last edit: 4 år 1 dag sedan by Clean.
Mer
4 år 1 dag sedan #1247415 av Admin1
Lärarassistent är väl det som är närmast. Bor du i Stockholm ring RSMH och fråga om de har något jobb med utbildning.
Mer
4 år 1 dag sedan - 4 år 1 dag sedan #1247422 av IngeF
Tviler egentlig om læreryrket, inkludert lærerassistent, er så godt egnet. Det blir annerledes på høyere nivå, da er det snakk om myndige studenter i stedet for barn.
Last edit: 4 år 1 dag sedan by IngeF.
Mer
4 år 1 dag sedan #1247455 av Nissegossen
Hemtjänst eller äldreboende de skriker efter folk som jobbar, inte så värst hög lön och stressigt får man räkna med, du lär dig med de som redan jobbar där

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 1 dag sedan #1247463 av Geta
Det behövs utbildning även i de yrkena. Det ser man nu i Corona-tider med hygienkunskaper.