Är du nöjd med den ekonomi du har idag?

Omröstning: Är du nöjd med den ekonomi du har idag?

Mycket nöjd
4 21.1%
Nöjd
7 36.8%
Missnöjd
5 26.3%
Mycket missnöjd
3 15.8%
Totalt antal röstare: 19
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
3 år 11 månader sedan #1249265 av Geta
Sambo räknas väl som det samma som gift. Det är den sammanlagda inkomsten som räknas om man ska få bostadstillägg. Den kanske inte behöver vara så hög för att bostadstillägg ska utgå.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1249266 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Är du nöjd med den ekonomi du har idag?
Tror att det är så Geta och sen har min sambo lite aktier och fonder, räknas in de med.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249278 av idefix

Geta skrev: Sambo räknas väl som det samma som gift. Det är den sammanlagda inkomsten som räknas om man ska få bostadstillägg. Den kanske inte behöver vara så hög för att bostadstillägg ska utgå.


Geta har rätt här. Är man sambo eller gift med en person som inte har sjukersättning så kan man som mest få hälften av det belopp man kan få som ensamstående.

Detta gäller dock inte om sambo eller maka tjänar över en visst gränsbelopp, eller har förmögenhet i form av kontanter, aktier eller fonder eller liknande.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252037 av krokus

Zoidar skrev:

krokus skrev: Zoidar,
Sambon tjänar bra på sitt jobb.


Jo, ändå konstigt om ni inte har delad ekonomi.

Vad hade hänt om du haft en lägenhet och han flyttat in. Förlorar du tillägget då också?

Jag ringde Fk för kanske en vecka sedan (telefonkö i säkert 30-40min) och bad dem göra en preliminär beräkning, i fall det var någon idé att ens ansöka om bostadstillägg. Men nej, jag är inte berättigad bostadstillägg.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1252063 av Cosmos
Min ekonomi är egentligen ganska bra nu sedan jag fick bostadstillägg. Problemet är att jag inte kan hålla i pengarna utan köper grejer hela tiden. Nu har pengarna gått åt till kläder.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Cosmos.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252105 av Admin1
Jag köper nästan aldrig något. Blir det ett köp blir det begagnat nästan alltid.