Konstiga regler om bostadstillägg

Mer
3 år 8 månader sedan #1272768 av krokus
Admin,
Jag provade den där beräknaren på FK.se, men fick resultatet att jag inte är berättigad bostadstillägg. Det du skriver om gäller nog endast om båda i paret har sjukersättning. :?
Mer
3 år 8 månader sedan #1272770 av Zoidar

krokus skrev: Admin,
Jag provade den där beräknaren på FK.se, men fick resultatet att jag inte är berättigad bostadstillägg. Det du skriver om gäller nog endast om båda i paret har sjukersättning. :?


Har du provat ansöka?

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 8 månader sedan #1272779 av krokus
Zoidar,
Ingen idé. Om min sambo skulle tjäna mindre skulle jag kunna få bostadstillägg. Jag provade denna: www.forsakringskassan.se/wps/myportal/pr...kna_bostadstillagg#/

Skulle han tjäna 20 000kr före skatt, skulle jag få 1900kr i bostadstillägg för en månadshyra på 6800kr. Han tjänar mer än 20 000, så den lönen var bara ett exempel.

Det är samma specifikationer som gäller på en riktig ansökan, som på länken jag skickade.
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1272798 av Zoidar
Ok, konstiga regler.


Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 8 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 8 månader sedan #1272821 av memphis
Det är ju helt knäppt. Det borde inte spela någon roll hur mycket sambon tjänar, för det är ju inte dina pengar. Hyran borde helt enkelt bara delas på mitten, för de flesta har sin egna ekonomi.
Mer
3 år 8 månader sedan #1272956 av Admin1
krokus,
Du kanske skulle göra om beräkningen för att kolla att det blev rätt. Det kan ju också finnas buggar i testet.