Jag kanske sabbar min framtida sjukersättning?

Mer
3 år 5 månader sedan #1299386 av Zoidar
Jag ville läsa till sjuksköteska på halvfart, men arbetsträningen är på fulltid vilket sätter käppar i hjulet för mig. Skulle jag våga?

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1299387 av Charlottesometimes
Jag kommer vara fattig hur jag än gör :)

Tack Zoidar :) och våga! :)

Vad synd Geta, jag kan vara ärlig och säga att det har tagit år av grubblande om pengar innan jag nu har bestämt mig för att ändå göra det. Man tjänar ju oftast ingenting som konstnär så det är ju en stor förlustaffär man gör.

Zoidar, kan du inte hoppa av arbetsträningen och börja studera istället? Eller arbetsträna halvtid och studera halvtid?
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1299392 av memphis
Tycker du ska satsa på din dröm om konstnärskap. En framtid på sjukersättning är inte mycket att satsa på om man säger så. Och det är så svårt att få sjukersättning nuförtiden också så inga garantier. Sen om det blir sjukersättning till slut ändå, så har du iaf försökt!

Även om jag ser positivt på min tillvaro, så finns det mycket man inte kan göra. Önskar dig något mera!
Last edit: 3 år 5 månader sedan by memphis.
Mer
3 år 5 månader sedan #1299393 av Charlottesometimes
Tack memphis! Ja, det är det jag känner, jag måste iaf försöka :)
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan #1299399 av Pimed
Charlotte sometimes jag skulle boka tid snarast på din psykmottagning och prata med din läkare att du behöver ett intyg att du studerar på hobbynivå och att du kommer aldrig klara av ett jobb och när du har intyget ringer du din handläggare på FK och pratar på ett enkelt, lätt, vänligt och korrekt sätt och förklarar lite kort det som står på intyget typ "går det bra" och frågar öppet vad det finns för möjligheter till detta och fråga kort på om du ska skicka intyget per mail till henne eller honom. Ge även tid till handläggare att tänka. Dom avskyr allt som kan störa deras sinnesro dom har inte världens bästa jobb och får ta massa skit eller konstiga människor som inte fattar ett skit. Även ta beslut som dom vet får dåliga konsekvenser för sitt klientel. Vilket dom får arbeta med varje dag så fråga på ett kort, koncist, enkelt, lättsamt och vänligt sätt. Gör hennes eller hans dag lättsammare och trevligare.
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1299413 av Zoidar

Charlottesometimes skrev: Zoidar, kan du inte hoppa av arbetsträningen och börja studera istället? Eller arbetsträna halvtid och studera halvtid?


Jag har halv sjukersättning, men måste praktisera på utbildningen till sjuksköterska på 100%. Det ingår i utbildningen. I.o.m. jag inte klarar det kan jag inte heller gå utbildningen. Teorin går däremot läsa på 50%.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 5 månader sedan by Zoidar.