Jag kanske sabbar min framtida sjukersättning?

Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1299375 av Charlottesometimes
Nej, Geta, det är jag inte, men jag ska försöka (om jag kommer in). Måste få det ur systemet.

Kul Richard att du får studera med sjukersättning! :)

Zoidar; just nu är jag ”bara” sjukskriven, har inte ansökt om sjukersättning och kommer inte att göra det förrän efter studierna (om det blir några).
Jag ska ringa och fråga lite längre fram.

Vem vet, under har ju skett, jag kanske klarar av mer än jag tror? :) (alltså kanske 75% jobb eller 100%)
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Charlottesometimes.
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1299378 av Zoidar
Det är klart att om du klarar fulltidsstudier att det kan bli ett argument för inte ge dig sjukersättning. Samtidigt är det kanske värt det, för få en bra utbildning? Det är ju ändå så att om du fortsätter vara sjuk efter studierna så måste de ju se till din "nuvarande situation" och inte hur det har varit. F-kassan kan dock krångla till det, de är kända för det.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 5 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 5 månader sedan #1299379 av Charlottesometimes
Jag tänker lika Zoidar! Jag pratade med en som är väldigt insatt och den personen sa samma sak, att de måste se till den nuvarande situationen och inte hur det har varit. Det görs en ny bedömning.

Känns väl kanske som att studierna är värda den risken... jag skulle grubbla ihjäl mig om jag inte studerade.
Mer
3 år 5 månader sedan #1299380 av Geta
Konst är väl en särskilt osäker bransch att försörja sig i. Det är bara få konstnärer som slår igenom. Många får leva fattigt.
Mer
3 år 5 månader sedan #1299383 av Zoidar
Tycker det är modigt av dig om du ger dig på fulltidsstudier. Jag vet inte om jag skulle våga. Är väl lite väl trygg i min sjukersättning.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 5 månader sedan #1299385 av Geta
För 30 år sedan sökte jag till en konstskola och kom in. Fick lämna arbetsprover. Men jag vågade inte börja på grund av ekonomin.