Jag kanske sabbar min framtida sjukersättning?

Mer
3 år 5 månader sedan #1299449 av Zoidar
Gå från jobba 35% till praktisera 100% är typ ett gigantkliv.


Anchored in Christ ✟

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1299456 av Pimed
Du ljuger inte Zoidar! Det är din egen rehabilitering att bli friskare och sundare att komma ut från gamla sjuka invanda mönster. Du utmanar juh din psykiska hälsa. Det kommer att göra dig friskare. Jag tror på att får man bra kamrater runt sig och en vettig sysselsättning som ger mening så blir man friskare. Det som vi gör när vi tar ett kliv ut från samhället och sjukskriver oss gör att vi blir sjukare och osunda. Ibland är sjukskrivning nödvändigt. Men ta ett steg tillbaka in i samhället är som en frisk fläkt och man lägger på sunda vanor som gör en friskare. Sedan utvecklas man och man lär sig mera och får bättre självförtroende. Jag tror dom värsta som är värst på att stigmatisera är oss själva. Vilket inte alls är sunt och friskt.

Jag har studerat och jobbat inom mänskliga rättigheter och det har utvecklat mej mera att jag vet att jag klarar mycket mera än vad jag trodde. Men jag har ADHD så jag tröttnar efter två månader till ett halv år. Men min schizofreni blev bättre. Jag tog kontrollen tillbaks och nyckeln var att ta ett litet steg i taget och behålla lugnet och hitta utrymme till återhämtning när det blir för mycket. Vad som triggar en är bra att veta så man undviker det dessa triggers.

Men poängen är att du inte ljuger det är en rehabilitering. Dessutom om man tror man inte klarar av nåt och ger upp så händer inget för man har gett upp utan ens ett försök. Tänker man att jag klarar det vilket man gör så klarar man sig så mycket längre än man inte tror på det. Säger juh sig självt om du tror du inte klarar det och ger upp vad händer då Jo ingenting. Det ordnar ska du få se du klarar det.

Man börjar lite smått att göra lite av varje.
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 5 månader sedan #1300038 av Admin1
Jag tycker bara man skall satsa på en konstnärssutbildning om det sker på sjukersättning. Att satsa på studielån är inte bra om man har 50 % sjukersättning och har viss arbetsförmåga för då får man avbetala studielånet senare. Det finns bättre utbildningar, som ger jobb t.ex undersköterska. Finns hur mycket jobb som helst.
Mer
3 år 5 månader sedan #1300044 av Geta
Konstutbildning är säkert det mest osäkra som finns, om man vill skaffa en utbildning som leder till ett arbete som det går att försörja sig på. Undersköterska däremot är ett säkert kort i dessa Corona tider.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan #1300051 av Pimed
Fast Geta hur bra jobb är ?? Är det inte en hög stress och press på dom jobben? Är det inte bättre med städjobb?
Mer
3 år 5 månader sedan #1300059 av Geta
Admin brukar rekommendera städjobb men det är säkert monotont men självständigt.