100% arbete vid schizofreni

Mer
3 år 4 månader sedan #1302842 av Geta
Svar från Geta i ämnet 100% arbete vid schizofreni
Har också jobbat 100% med schizofreni och var dessutom medicinerad med Hibernal. När jag klagade för läkare att jag blev trött, så hörde hon inte på det örat. Orkade inte med någon fritidssysselsättning. Klädde aldrig om, när jag kom hem från jobbet. Orkade inte laga mat. Åt upp ingredienserna som de var.
Mer
3 år 4 månader sedan #1302856 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet 100% arbete vid schizofreni
Har försökt arbeta heltid några gånger. Det har funkat max ett halvår, sen har jag "gått in väggen".

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
3 år 4 månader sedan #1302890 av Amandara
En extra sjukperiod, för att man måste jobba samtidigt som man inte kan, kan äventyra livet. Kan kosta livet. Vid allvarlig psykisk ohälsa är suicid alltid an option. Man leker inte med liv på det sättet.
Mer
3 år 4 månader sedan #1302896 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet 100% arbete vid schizofreni
Jag fick LPT. Blev hemlös. Alla mina saker i lägenheten blev stulna. Jag riskera åtal och LRV. Jag fick massor med skulder. Jag fick en socionom för att jag knarkar. Jag fick förvaltare och blev omyndigförklarad. Och jag var så Jävla sjuk. Två veckor efter jag blev utskriven från avdelningen som var ett helvete. Så fick jag -"DU ÄR FRAMME I KÖN FÖR PRAKTIKPLATSEN"! i ansiktet. Kasta in en handgranat på det stället. Vad gör man ens där på sjukhuset?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1302897 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet 100% arbete vid schizofreni
Jag ska börja på praktik på ett hunddagis. Lite smått. Jag älskar djur.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1302901 av Nissegossen
Omplaceringsfall på jobbet därför har jag erfarenhet av flera yrken inom bryggerinäringen men fick aldrig någon reducering av arbetstiden men fick byta först till tvåskift, jag jobbade ju treskift det var det arbetstiden med rullande schema som gjorde mig sjuk.

Från tvåskift till dagtid. På AMI 1983 sade handledaren där, du skall sitta på Pripps kontor och räkna löner på en dator. Jag tänkte aldrig för alla räkor i Smögen jag jobbar på kontor tror du jag vill sitta på ett kontor bara för att jag programmerade en ABC 800 med en slumpvariation som du inte kunde gissa rätt summa på?

Jag straffade mig ut från AMI någonstans där tänkte jag skönt slippa absolut slippa konto sedan att jobba bra ute kan jag men slippa snö is och kyla och slippa svetten och jobba häcken av mig på hårt arbete hur länge skall jag hålla och vem tackar mig för det när jag blir gammal?


Ingen mer än mitt eget samvete jag har jobbat tills kroppen sade ifrån för jag ville jobba de sista 10 åren innan pensionen då sade jag nu är det nog. Min blivande arbetsgivare sade 3 månader in på praktiken jag anställer inte honom jobbet kan han ju lära sig, men hans rygg håller inte!

Då sade FK representant vill du prova annat? Nej nu är det nog! Ingen var på mig längre efter det om jobb.Jag gjorde vad jag kunde enligt mina intentioner när det inte gick, gick gubben i stå.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Nissegossen.