100% arbete vid schizofreni

Mer
3 år 5 månader sedan #1302751 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet 100% arbete vid schizofreni

Geta skrev: Det stämmer att man måste försöka och misslyckas först, innan man får sjukersättning.


Nja, få regler utan undantag.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 5 månader sedan #1302752 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet 100% arbete vid schizofreni
Säger detsamma. 100 procent frihet är bättre än något jobb i världen! Jag blev sjukpensionär år 2000 men blev mer eller mindre tvingad att jobba deltid. Så jag gick på 60-70 procent (timjobb) och skrev ner sjukersättningen till 50 procent. Men efter något år var jag så uttråkad och rastlös av jobbet så jag sjukskrev mig väldigt ofta. Eleverna bytte lärare titt som tätt och jag kände mig mer och mer misslyckad och förnedrad. Stod dock ut i sex år innan jag beslöt att bli sjukpensionär på heltid. Visade sig vara ett mycket gott beslut. Numera ålderspensionär.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan #1302768 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet 100% arbete vid schizofreni
Det som är själva grejen med att inte jobba är att man blir lätt isolerad.
Mer
3 år 5 månader sedan #1302818 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet 100% arbete vid schizofreni
Har jobbat 100 % med schizofreni och det gick bra. Känner en annan som också klarar det. Men det är bara 8 % som jobbar 50 % eller mer, så ovanligt.
Mer
3 år 5 månader sedan #1302839 av krokus
Svar från krokus i ämnet 100% arbete vid schizofreni
år 2008 började jag jobba 50% och hade 50% aktivitetsersättning. ett kort tag senare var fk mycket på mig att jag var tvungen att bevisa att jag inte kunde jobba 100%. detta mitt i finanskrisen! min arbetsgivare kunde inte utöka min anställning, och jag orkade egentligen inte med 50%.

senare har jag fått uppfattningen av att det spelar roll vilken handläggare på fk man får. vissa är mer onda robotar än andra. i dagsläget har jag 100% sjukersättning.
Mer
3 år 5 månader sedan #1302841 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet 100% arbete vid schizofreni
De har som uppdrag att så många som möjligt ska bort från psykiatrin. Sjukersättning är misslyckandet för dem. Och de måste slicka röv för att få försäkringskassan att acceptera det. Det är hårda bud.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻