Studera vid sjukersättning?

Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1314510 av mrsearlgray
nej det fattar jag, men att kunna plugga sig upp såpass att man kan doktorera är nog roligt och givande, som sagt har själv gått i dom tankarna men det jag vill forska inom har sån jäkla konkurrens... få som faktiskt kan jobba som forskare

om du börjar plugga Richard så finns det en grupp som heter students with psychosis på instagram, som stöttar och som man kan vara del av, finns en liten grupp av dom i Sverige men jag har bara hållit koll på den amerikanska gruppen, leds av studenter med psykos och schizofreni, jobbar mycket med att kämpa mot stigma och synen på människor med psykos! :)
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314514 av Richard
msearlgray; Tack! Ska kolla in den!

Cosmos; Jag skriver mina examina i sömnen! Ibland vaknar jag mitt i natten med världens idéer, som kan slå omkull världen! Men på morgonen har jag glömt de...
Mer
3 år 3 månader sedan #1314529 av Klanggedin
Jag fick studera när jag hade aktivitetsersättning under överenskommelse med försäkringskassan.. Borde gå att föra en dialog iaf tycker man :)
Mer
3 år 3 månader sedan #1314580 av memphis
När jag flyttar in till stan ska jag gå på föreläsningar på universitetet och studera på egen hand utan att blanda in fk.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1314623 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Studera vid sjukersättning?
När jag studerade mänskliga rättigheter så skaffa jag ett intyg från läkaren att studierna var en del av behandling och jag kommer aldrig kunna jobba så fick jag behålla hela min sjukersättning fastän jag studerade heltid.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314671 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Studera vid sjukersättning?
Akademiska studier ger ingen bättre ekonomi och 30 % ger en försämring jämfört med gymnasieexamen. Vad gäller forskning är det hård konkurrens och svårt att få jobb. Man bör bara satsa på forskning om grundexamen leder till jobb eller yrke. T.ex det är OK att forska om man är läkare, men inte OK i konstvetenskap. I Sverige är forskarutbildning inte särskilt meriterande, men i andra länder är det annorlunda t.ex Tyskland och England.