Studera vid sjukersättning?

Mer
3 år 3 månader sedan #1314693 av Geta
Svar från Geta i ämnet Studera vid sjukersättning?
Förstår inte varför man ska blanda in Försäkringskassan. Det går väl att studera hur mycket som helst på skoj med sjukersättning eller pension.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1314707 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Studera vid sjukersättning?
Geta om Richard studerar måste han prata med FK och skaffa intyg från läkaren. Om han inte gör det så kan han åka dit på det och förlora sin sjukersättning och bli återbetalningsskyldig. Finns ingenting som är studera på skoj utan blanda in FK. Har du helt tappat vettet?
Mer
3 år 3 månader sedan #1314715 av Richard
De kan ju inte förbjuda en att läsa böcker på fritiden, men det skulle vara kul att gå kurs på riktigt.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314719 av wasp
Svar från wasp i ämnet Studera vid sjukersättning?
Orkar du studera på heltid är du nog för frisk att ha sjukersättning. Jobba ideellt får man 3, eller 5 timmar i veckan (minns inte vilket).
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1314733 av Richard
Jo, men heltid skulle jag aldrig klara, 25% kanske. Men det är ju det man inte får...

Jag vill läsa historia och religion också!
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Richard.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1314740 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Studera vid sjukersättning?
Är det någon som lyssnar på mej HALLÅ skaffa läkarintyg på att du aldrig nånsin i livet kommer kunna jobba igen och studera är bra för ditt välmående och thats it. Sedan ringer du och pratar med din handläggare om detta så får du studera hur mycket du vill och behålla sjukersättningen helt och hållet. Då behöver du inte bekymra dig. Så gjorde jag.