Studera vid sjukersättning?

Mer
3 år 3 månader sedan #1314743 av Geta
Svar från Geta i ämnet Studera vid sjukersättning?
Richard har blivit av med sin psykosdiagnos, så han borde må bättre idag och kunna jobba.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314753 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Studera vid sjukersättning?

Geta skrev: Richard har blivit av med sin psykosdiagnos, så han borde må bättre idag och kunna jobba.


Han har väl kvar samma problematik, även om diagnoserna är annorlunda nu?

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 3 månader sedan #1314775 av krokus
Svar från krokus i ämnet Studera vid sjukersättning?

Geta skrev: Richard har blivit av med sin psykosdiagnos, så han borde må bättre idag och kunna jobba.

Arbets(o)förmåga och diagnos är inte samma sak.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1314802 av Richard
Mår bättre sen 10 månader tillbaka, men är fortfarande tungt medicinerad. Hade ca 50-60% närvaro på min dagliga sysselsättning tidigare, men sen 10 månader tillbaka så har den varit 99%. Det är 3 timmar om dagen, 4 dagar i veckan. Det är ungefär vad jag klarar.

Blir ändå rädd o paranoid om jag slutar med t.ex Haldolen, så det är väl nått som skaver fortfarande... Det står på receptet "Stabiliserande".

Visst är det roligt att skapa o vara kreativ på min dagliga sysselsättning, men nu är jag inne i en "teoretisk period". Tycker det är mer intressant med vetenskap o sånt...
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Richard.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1314803 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Studera vid sjukersättning?
Richard,

Har du haft någon psykos Richard? När var det senast i så fall?

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314840 av Richard
Jag har inte haft såpass svår psykos att jag inte vet var eller vem jag är, förutom när jag smakat på mystiska kemikalier...
Vet inte heller om jag inbillat mig röster, möjligen nån gång på 00-talet i så fall.

Det har mest varit paranoida vanföreställningar, o att jag känner mig rädd o orolig. Men det är stabiliserat med Haldol. Men det är nog några år sen jag kände så. Blev väldigt konstig o tillbakadragen när jag provade att byta Haldol mot Abilify. Usch o fy för det...